KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM

Saturday, June 26, 2010

First Day....

Kehidupan yang baru..
bermula pada hari ini...(^_^)
Kini aku bukan lagi penganggur yang sedap2 duk goyang kaki..
heheheh...
aku kini adalah salah satu daripada staff MYDIN MOHAMED HOLDING BHD..,
iaitu satu nama yang tidak asing lagi di Negara kita..
aku ditempatkan di cawangan Kubang Kerian dan cawangan ini adalah merupakan cawangan yang terbesar di Kelantan
iaitu MYDIN HYPER..
Langkah pertama...
hmmm..bukan senang nak jadi warga Mydin ni rupanya,.,,
Bukan 1st day masuk kerja,..terus kerja..
1st day kat Mydin..aku mesti mengikuti set induksi..seharian aku dalam bilik kuliah..
aku juga dibawa utk melihat setiap department yang ada dalam pasaraya tersebut..
hmm..agak menyeronokkan..
apatah lagi dapat berjumpa dengan orang atasan dan diberi sedikit kata2 semangat oleh beliau..
aku menyukai suasana kerja seperti ini..
dapat bergaul dengan ramai orang..kerana dalam satu Mydin ni terdapat banyak bahagian...
aku juga suka suasana kerja sebegini kerana dapat berdepan dengan bermacam2 ragam manusia yang dinamakan sebagai pelanggan..
jawatan yang diberikan padaku adalah sebagai seorang CASHIER..Fuh~..satu tanggujawab yang amat berat,,..
Mydin amat menitikberatkan aspek AMANAH & JUJUR...
hmm..apa yang pasti..
aku akan cuba buat yang terbaik..
dan memberikan komitment yang terrrbaik...
Alhamdulillah..terima kasih TUHAN..kerana memberiku peluang untuk mencari pengalaman bekerja..
dan terima kasih MYDIN ..kerana sudi memberikanku pengalaman yang cukup berharga ini...
semoga.. langkah yang seterusnya..
akan memberikan banyak lagi pengalaman yang dapat mematangkan fikiranku..
TUHAN memberkati selalu...


~Danish&Nina~

Friday, June 25, 2010

Doaku selalu Mengiringimu...

Semalam abg tak sihat..
pergi Klinik..pergi Hospital,,
Hari ni pun abg still lg tak sihat..
kesian abg..
huhuhhu...
selang sehari aku meninggalkan Kuala Lumpur..
abg jadi macam tu..
kenapalah masa aku ada abg tak demam..
huhuhuhu...
ish..tak baik aku fikir macam tu..
macam tak nak terima ketentuan ALLAH pulak..
Apapun..
aku harap..
abg akan cepat sembuh..
abg budak baik..kena dengar cakap..
makan nasi..minum air banyak-banyak..
makan ubat..
sebelum ni abg tak suka makan ubat..
kalau abg sakit..abg akan tido..pastu abg buat tak tahu jea..
but, kali ni..
abg kena makan ubat..supaya abg cepat sembuh..
boleh kacau gewe dia..huhuhu...windunya kat abg..
Esok dah start kerja..
tak boleh bawak handphone..
adeii...huhuhu...
semoga ALLAH memberkati abang selalu..
ALLAH menyayangimu selalu..
ALLAH bersamamu selalu...
~Amin...~


"Tidak perlu kau memiliki wajah seindah Nabi Yusuf A.S yang mampu mendebarkan jutaan gadis untuk membuatku terpikat. Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa kasih di dalam hatiku, jua hatimu kali pertama kita berpandangan. Itu janji Allah..."

Wednesday, June 23, 2010

Hati yang Terusik.....

Siapa kata manusia boleh hidup hanya dengan cinta..??
Siapa kata wang tidak penting dalam menjanjikan bahagia..??

Lewat musim bunga..
Menyaksikan kemesraan Danial dan Diyana menjalin rasa, menyulam cinta..
Mungkin juga ketentuan Yang Esa, dua hati jauh berbeza latar, agama dan budaya..
akhirnya bertaut menjadi satu..
Namun, hakikat kehidupan tidak memungkinkan mereka mengecap bahagia berpanjangan..

Danial..Lelaki yang tidak punya segalanya. Yang dimiliki hanyalah harga diri yang tidak akan sesekali dibiarkan dipijak sewenang-wenangnya dan kesungguhan untuk mendalami ilmu agama walau berbagai rintangan berada didepan mata..

Diyana..Wanita yang memiliki segalanya. Namun itu bukanlah tiket untuknya mengecap segala kebahagiaan yang sering diimipikanya..

Hakikatnya.. mana ada cinta yang tidak teruji..
Jika tiada ketabahan dan kekuatan..
Tentangan keluarga boleh menghancurkan mahligai cinta yang dibina...
Benar restu itu perlu..
Tapi... sanggupkan seorang ibu dan seorang bapa melihat anak mereka hidup sengsara dek kerana cinta yang terlarang..?
Malah, desakan hidup mampu mengubah kewarasan seorang lelaki
yang tinggi akal fikirannya..
Dayuslah Danial jika dia bertindak diluar kawalan kerana takut difitnah, kerana takut maruahnya dihina..kerana takut dirinya dicela..

Untuk kesekian kali, tercarik lagi hati Diyana..
Cinta dan kasihnya seakan musnah bak pudar ungu Lavender di musim luruh..
Dia terpaksa membuat pilihan.
Antara cinta dan maruah diri, dia harus bijak membuat keputusan..
Baginya, diam bukan bererti bersalah, bukan juga bererti mengalah..
dan..dalam segala kepayahan, hati kecilnya tetap tidak henti berharap,
akan ada jua kebahagiaan di akhir segala kedukaan..
Dan dia tahu, yang dia berhak memilikinya kerana kebahagiaan itu adalah milik setiap insan..Cuma yang pasti, ketentuan ILAHI tetap membatasi segalanya!

~Danish&Nina~

Buat Ayahanda yang Tercinta....

~23 Jun 2010~ Bapa adalah segala2nya..
Tanpa dia..tiadalah kita di dunia..
setiap hari adalah hari bapa..
hehehe...(^_^)
setiap hari kita boleh meraikan bapa kita...
heheh..(^_^)


Khas buat bapa...


~selamat hari bapa ABAH!!~


~Mee Bandung..segar dari ladang..hehe~


~Cendol Bandung pun ada...~


~Air jambu batu dari Bandung pun sodap..ekekekk..~



ABAH!!~
kami menyayangimu..
segala apa yang telah kau berikan pada kami..
tidak terbalas sampai bila2..
semoga ALLAH memberkatimu selalu...


~SELAMAT HARI BAPA~

Tuesday, June 22, 2010

Jagalah tepi kain sendiri...

Status malam ni..: dah fed up dgn hamba ALLAH yang masih lagi suka jaga tepi kain org..
Mood malam ni....: Tenang, lebih baik dari semalam..ALLAH memberkati selalu.....

Sedikit tazkirah yg ditaip dr Prof Amalina yg xbertauliah :

fuh~....
makin hari..hidup makin penuh sesak dgn masalah...
kadang2 hidup ni amat membahagiakan..
kadg2 hidup ni sungguh tertekan..
tapi..
kita kena igt..
ini semua dugaan...dugaan dari sape??
dari yang menciptakan kita...
dari ALLAH..Maha Besar..lagi Maha Kuasa..
kawan2 sekalian...
usahlah kita suka mengambil tahu hal orang..
lebih3 lagi..
hal peribadi mereka..
biarkanlah mereka..dgn cara mereka sendiri..
cukuplah sekadar menasihati..
menasihati dgn cara yg baik..cara yg lembut..
cara yg bersederhana...
BUKAN dgn cara mengejek..menghina..menekan2..
sedar tak kawan2...
manusia berbeza2 sikapnya..
ada yg suka ditegur..
ada yang panas bila ditegur..
yaaa...
kita memang berhak utk menegur..
sekadar menegur..
memperingati..
TETAPI...
kita tiada hak utk menentukan..
kita tiada hak utk memberikan tekanan..
dan kita tiada hak utk menghina orang...
itu semua..bukan jalan penyelesaian..
biarlah insan tersebut yang menentukan hala tujunya..
biarkanlah mereka dgn cara hidup mereka..
mungkin kita tidak tahu..
apa..kenapa..mengapa..mereka buat begitu..begini..
kawan-kawan...
tak salah kita mengambil berat hal org yang kita kenali..
tak salah kalau kita menyokongnya..memperingatinya..
TETAPI...
salah kalau kita mengongkongnya..
salah kalau kita selalu menyerbunya dgn kata2 yg xsedap didengar..
sedar tak sedar..
kita telah membuat dia tertekan dengan cara kita..
kawan2ku sekalian..
hidup ini cuma sekali..
hargailah..
sayangilah...
percayalah..
walau apa pun y terjadi..
pasti indah bila tiba waktunya..
kawan-kawan...
jagalah diri sendri dengan baik..
berkata2lah dgn baik..
jangan jadikan kata2mu itu menyakitkan orang..
jangan jadikan perbuatanmu itu..
menyakitkan orang..
jagalah tepi kain sendiri..
dan..yang paling penting..

jangan suka menjaga tepi kain orang...
Sekian..heheh .. Tazkirah yang ntah hape.. :)

~Danish&Nina~..God Bless Always..Amin..

Putrajaya

21 Jun 2010...~Last day at KL sebelum balik kampung~
Hang OUT..Round2 Putrajaya...Ronda2 KL..sampai tgh malam..OUw...~ hekhek.(^_^)

~Sebelum jalan..Puchong Court One~


~Jambatan di Putrajaya..~



~Bandar Putrajaya..~



~Dataran putrajaya..~






stroling at Times Square..
Layan Karate Kid at GSC..
Balik.....

~KLCC...~


~God Bless alwayz..~

Sunday, June 20, 2010

Majlis Tamat Latihan Kor Suksis



hehhe....(^_^)
Tahniah buat adik2 ku...setelah 3 tahun bertungkus lumus..
akhirnya...
dapat la jugak pangkat Inspektor Sukarelawan Polis..
kalau tahun lepas... 21 Jun 2009 di UPM Serdang..
tahun ni pulak.. 19 Jun 2010 di UM.. hhehe... dekat2 tu tarikh.. (^_^)..

apa y nak d story mory nya kat sini...
aku pun ade sama dalam majlis tamat latihan ni...
heheheh...(^_^)
jadi penunggu yang setia plak tu...ekekeek... :)
dari jam 7 pagi.... sampai la jam 4 ptg aku menunggu..
setia x aku??
hahhahahah... :D
dari Puchong....aku drive sendiri pergi UM..
fuh~..
bawak keta macam org pro plak laluan KL ni..
padahal....main redah je jalan...tu pun sebab dah diberi petunjuk oleh org yang lebih bertauliah pasal jalan..time kasih my pakcik..hhehe... :)

perbarisan tahun ni...
xsama dgn tahun lepas..
erm...
agak cantik la dari tahun lepas..
ape org kata..
erm...
xtau nak kata apa..
heheh..

~KPN sedang mengecheck baris..~


suasana di padang kawad...
agak meriah..
walaupun aku xnampak dan xkira berapa pokok yang tumbang...
but aku dapat wase..cam ade gak ah y tumbang..
heheheh....



then..
aktiviti seterusnya...
penyampaian sijil di dewan canselori...

oleh kerana..:)
kelambatan dan trafic agak lembap..
xsempat la aku duduk dalam dewan..
hmm...kononnya..
bagi can kat ibu bapa n kaum keluarga la..
bukan anak aku pun y nak terima sijil..
hahaha...:)

duduk la aku ..setia menunggu diluar dewan..
nasib baik ader TV..
bleh tgk siaran langsung..
hmmm...
dapat tgk dgn jelas lagi tu...hehhehe...

fuh~....
hehhehe....
kalau tahun lepas..
berdebar nak naik pentas...
tahun ni...
dapat tgk macam2 gaya org naik pentas...dan terima sijil..
hehhee..
apa2pun...
terbaik wokkk...~

~Utk y tersayang...(^_^)~


~Tahniah my cayang..~


~My jurulatih & my adik2..~


~Jejak kasih..jumpa kawan masa form 5..hehe..~


~Dewan tempat terima sijil..~


Sekian...
CONGRATULATION!!!!!!!!

~...Apapun yang terjadi...berjalanlah tanpa henti...~

Friday, June 11, 2010

Muffin Kukus....

Alhamdulillah...
Hari ni rezeki datang bergolek...
boleh la tuk isi poket nak g KL minggu depan..
heheh...(^_^)
Tempahan tak banyak..
Hanya 40 biji muffin kukus sahaja..
Jarang aku buat muffin kukus ni...
sobabnya..
aku lobih suka bakar...
hehehe....
dah lama dah tak buat cupcakes..
asyik dok buat kek jer...
hmmm...
muffin ni simple jer..
juz ditaburi dengan coklat rice yang berwarna warni + manik gula + coklat chip..
hmmm..
but..
utk santapan dirumah..
biarla best skit...
aku letak whipping cream + bar coklat...
hehehe...
baru nampak meriah + terliur..
muffin ni agak rumit sikit..
bukan apa..
sebelum mengukusnya..
kena tunggu dulu satu jam atau lebih2..
baru masukkan dalam cup..
then..
kukus..
hehehe...

muffin yang telah siap dituang dan dimasukkan dalam pengukus (coklat chip ditabur)



ni lah ropanya selepas masak...



selepas ditaburi dan dihias...





santapan dirumah wif Whipping cream..yummy!~





akhirnya...siap utk dihantar..kami menyediakan perkhidmatan penghantaran terus kerumah anda!!..heheh..


~Sekian,,jumpa lagi dimasa y akan dtg..:) ~

Saturday, June 5, 2010

Wedding Ceremony ~K.Ngah & Abg Joe~

fuh~....
semalam...
lebih kurang 10 jam berada dalam kereta..
dari Bachok..menuju Ke muar..
Alhamdulillah..
selamat jugak sampai di Riverview Hotel Muar tepat jam 07:30pm..,,




hari ni...
seharian aku n family berada di Muar...
Tujuan utama:... Utk menghadiri kenduri kawin sepupu ku..
hm..kawin ngn org Muar..hikhik..
aku?..hm..coming soon!~



...ni la sepupuku...bersama suaminya yang tersayang..~

menu hari ini : Nasi minyak + kerutub daging + ayam pedas + acar timun + papadom..

makan..makan..makan..best...!!~..


..ni la rombongan yang datang...


...ni pulak..adik2 beradik ku and our mom!~....


selepas semuanya selesai...bertolaklah kami ke Ulu Tiram..
dan malam ini..
bermalamlah kami di rumah mak sepupu...

...~sayasukamakan~...
*windu sidia y sedg berada di Port Dickson skg*... (T_T)

Wednesday, June 2, 2010

Panas..panas..panas..pusing..pusing..pusing...

Kepada Pelajar semester 8 dan ke atas(semester akhir pengajian) yang
telah menerima Surat Tamat Pengajian yang disahkan oleh Senat dan Slip
Keputusan Akhir SAHAJA yang dibenarkan membuat permohonan posting secara
on-line.Perlaksanaan ini tidak terpakai untuk pelajar-pelajar PKPG,
Bekas Guru (Guru dalam perkhidmatan) dan DPLI.
...
Harap Maklum.


Maklum balas dari Pihak KPM, Bahagian Sumber Manusia, Permohonan Temu Duga Guru Sandaran Terlatih Keluaran IPTA (e-GST) akan dibuka semula sekitar bulan Ogos-September 2010, Harap Maklum.

Kepada semua bakal graduan ISMP/DPLI/Sarjana/PhD, Istiadat Konvokesyen Kedua Belas Sidang Kedua akan diadakan pada 12 hingga 16 Oktober 2010 ( Selasa hingga Sabtu) bersamaan 3 - 8 Zulkaedah 1431 H..

maklumat: facebook bahagian hal ehwal akademik upsi

Tuesday, June 1, 2010

JUNE menanti dengan penuh cabaran....

May 2010...
meninggalkan beribu2..berjuta..berbillion2 la kot..
kenangan..
utk aku..
yang bergelar..
manusia..
Suka..Duka..
Tawa..hiba..
Gelak tawa..
sedih pilu..
bila disatukan dalam satu bekas..
dan diputar dgn kelajuan maximum..
mungkin..
akan menjadi..
satu adunan yang sebati..gebu..lembut..serta...menarik..
hukhuk..
namun..
tak semestinya..
adunan tadi..
bila dibakar..
sedap dimakan..
adakalanya..
adunan tadi..
pahit utk ditelan..
terlalu manis utk dirasa..
tawar utk dimakan..
masin utk dimasukkan kemulut..
namun..
berbekalkan semangat waja..
ketabahan hati..
kesabaran..
keyakinan...
kasih sayang..
kecintaan..
serta...
kepercayaan bahawa takdir semua ditangan TUHAN..
si pemakan..
akan tetap memakannya..
walaupun
pahit..
manis..
masin..
tawar....
itu semua bukan alasan...

Semoga..
kehadiran JUNE pada hari ini..
menambahkan lagi..
memperkuatkan lagi...
hati..
si pemakan itu..
kerana...
dugaan..
cabaran...
serta...
ranjau yang berduri..
akan tiba..
akan dilalui..
tidak kira..
cepat..mahupun lambat...
yang penting...
~JANGAN TERLALU BERHARAP...~


Nukilan : NinaAz Cookies....