KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM

Wednesday, September 29, 2010

Nestum RoLL...



Selamat Petang...
Sapa suka mkn kerepek angkat tangan???
hehehe...
aku ni peminat setia kerepek..
kerepek ubi, kerepek pisang, kerepek ... apa lagi yea..hhehee..
macam2 la..asal benda tu rangup + sedap + manis dan sewaktu dengannya..
Resepi y nak dikongsi hari ni adalah boleh di katakan sejenis kerepek jugak..
tapi ianya di perbuat daripada kulit popia...dan bersalut 3 bahan yang di mesin..nak tahu apa bahan itu?? ok2..sabar2..jap lagi aku tunjukkan..

ni haa..
nak cerita pasal popia ni..
dalam banyak2 kulit popia yang ada di pasaran..
hanya satu sahaja yang ada dalam hatiku..:)
ni dia....


kulit popia ni xmudah kering, mudah utk di lekatkan..
dan kerangupannya tiada batasannya (iklan jap..heheh)
so.. carilah jenis kulit popia ni yea..gerenti tak menyesal!!

ok..jom kita tgk bahan2 yang di perlukan utk Nestum Roll ni..

Bahan-bahan:

1 paket kulit popia (seperti jenama di atas)
1 cawan susu tepung (cap nesprey aku suka)
1/2 cawan gula
3/2 (satu setengah) cawan nestum
Minya masak secukupnya
sedikit gandum + air (sebagai gam)

Cara membuatnya:

1. Buka helaian kulit popia
2. Lipat sedikit sahaja kulit popia td (kalau suka tebal boleh lipat separuh)


3. Gulung kulit popia dan tinggalkan sedikit di hujung (jangan gulung semua)
4. Sapukan yang hujung tadi dengan bancuhan gandum dan air kemudian gulung sampai habis.
Biarkan gam tadi lekat dan kering seketika
5. Gunting kulit popia yang digulung tadi dalam keadaan menyerong
6. Goreng kulit popia yang telah siap di gunting dalam minyak y banyak sehingga kulit popia itu tenggelam. goreng sehingga kekuningan
7. Sejat dahulu seketika. (jangan sampai sejuk)
8. Mesin Gula + susu tepung + nestum sehingga hancur
9. Gaul bahan yang di mesin tadi bersama kulit popia yang sudah siap di goreng
10. Sedia di Packing (kalau nak jual) dan sedia di...NGAP!!..hahaha--> kejap je lesap..

~SELAMAT MENCUBA~

Tuesday, September 28, 2010

Bukti Kasih Seorang Ibu...

From the album: Apa ku tahu.. ku sampaikan...
By Mohd Rizal Rosli Putra


Alkisah di sebuah desa, ada seorang ibu yang sudah tua, hidup berdua dengan anak satu-satunya.Suaminya sudah lama meninggal karena sakit.Sang ibu sering kali merasa sedih memikirkan anak satu-satunya.Anaknya mempunyai tabiat yang sangat buruk yaitu suka mencuri, berjudi, mengadu ayam dan banyak lagi
Ibu itu sering menangis meratapi nasibnya yang malang, Namun ia sering berdoa memohon kepada Tuhan: “Tuhan tolong sadarkan anakku yang kusayangi, supaya tidak berbuat dosa lagi
Aku sudah tua dan ingin menyaksikan dia bertobat sebelum aku mati”
Namun semakin lama si anak semakin larut dengan perbuatan jahatnya, sudah sangat sering ia keluar masuk penjara karena kejahatan yang dilakukannya
Suatu hari ia kembali mencuri di rumah penduduk desa, namun malang dia tertangkap
Kemudian dia dibawa ke hadapan raja utk diadili dan dijatuhi hukuman pancung
pengumuman itu diumumkan ke seluruh desa, hukuman akan dilakukan keesokan hari
di depan rakyat desa dan tepat pada saat lonceng berdentang menandakan pukul enam pagi
Berita hukuman itu sampai ke telinga si ibu dia menangis meratapi anak yang dikasihinya dan berdoa berlutut kepada Tuhan “Tuhan ampuni anak hamba, biarlah hamba yang sudah tua ini yang menanggung dosa nya”
Dengan tertatih tatih dia mendatangi raja dan memohon supaya anaknya dibebaskan
Tapi keputusan sudah bulat, anakknya harus menjalani hukuman
Dengan hati hancur, ibu kembali ke rumah Tak hentinya dia berdoa supaya anaknya diampuni, dan akhirnya dia tertidur karena kelelahan Dan dalam mimpinya dia bertemu dengan Tuhan
Keesokan harinya, ditempat yang sudah ditentukan, rakyat berbondong2 manyaksikan hukuman tersebut Sang algojo sudah siap dengan pancungnya dan anak sudah pasrah dengan nasibnya
Terbayang di matanya wajah ibunya yang sudah tua, dan tanpa terasa ia menangis menyesali perbuatannya Detik-detik yang dinantikan akhirnya tiba
Sampai waktu yang ditentukan tiba, lonceng belum juga berdentang sudah lewat lima menit dan suasana mulai berisik, akhirnya petugas yang bertugas membunyikan lonceng datang
Ia mengaku heran karena sudah sejak tadi dia menarik tali lonceng tapi suara dentangnya tidak ada
Saat mereka semua sedang bingung, tiba2 dari tali lonceng itu mengalir darah Darah itu berasal dari atas tempat di mana lonceng itu diikat
Dengan jantung berdebar2 seluruh rakyat menantikan saat beberapa orang naik ke atas menyelidiki sumber darah
Tahukah anda apa yang terjadi?
Ternyata di dalam lonceng ditemui tubuh si ibu tua dengan kepala hancur berlumuran darah
dia memeluk bandul di dalam lonceng yang menyebabkan lonceng tidak berbunyi,
dan sebagai gantinya, kepalanya yang terbentur di dinding lonceng
Seluruh orang yang menyaksikan kejadian itu tertunduk dan meneteskan air mata
Sementara si anak meraung raung memeluk tubuh ibunya yang sudah diturunkan
Menyesali dirinya yang selalu menyusahkan ibunya Ternyata malam sebelumnya si ibu dengan susah payah memanjat ke atas dan mengikat dirinya di lonceng Memeluk besi dalam lonceng untuk menghindari hukuman pancung anaknya
Demikianlah sangat jelas kasih seorang ibu utk anaknya Betapapun jahat si anak, ia tetap mengasihi sepenuh hidupnya.
Marilah kita mengasihi orang tua kita masing masing selagi kita masih mampu
karena mereka adalah sumber kasih Tuhan bagi kita di dunia ini
Sesuatu untuk dijadikan renungan utk kita..
Agar kita selalu mencintai sesuatu yang berharga yang tidak bisa dinilai dengan apapun
There is a story living in us that speaks of our place in the world
It is a story that invites us to love what we love and simply be ourselves
Ambillah waktu untuk berpikir, itu adalah sumber kekuatan
Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahasia dari masa muda yang abadi
Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan
Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan
Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan
Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan
Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati
Ambillah waktu untuk memberi, itu membuat hidup terasa berarti
Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan
Gunakan waktu sebaik mungkin, karena waktu tidak akan bisa diputar kembali

bukan HAK kita untuk menghukum mereka

Apa ku tahu.. ku sampaikan...
By: Mohd Rizal Rosli Putra

Walau Ibu Bapa Menjadi Khinzir?????
Nabi Musa adalah satu-satunya Nabi yang boleh bercakap terus dengan Allah S.W.T Setiap kali dia hendak bermunajat, Nabi Musa akan naik ke Bukit Tursina. Di atas bukit itulah dia akan bercakap dengan Allah.Nabi Musa sering bertanya dan Allah akan menjawab pada waktu itu juga. Inilah kelebihannya yang tidak ada pada nabi-nabi lain.

Suatu hari Nabi Musa telah bertanya kepada Allah. "Ya Allah, siapakah orang di syurga nanti yang akan berjiran dengan aku?". Allah pun menjawab dengan mengatakan nama orang itu, kampung serta tempat tinggalnya. Setelah mendapat jawapan, Nabi Musa turun dari Bukit Tursina dan terus berjalan mengikut tempat yang diberitahu. Setelah beberapa hari di dalam perjalanan akhirnya sampai juga Nabi Musa ke tempat berkenaan.

Dengan pertolongan beberapa orang penduduk di situ, beliau berjaya bertemu dengan orang tersebut. Setelah memberi salam beliau dipersilakan masuk dan duduk di ruang tamu.

Tuan rumah itu tidak melayan Nabi Musa. Dia masuk ke dalam bilik dan melakukan sesuatu di dalam. Sebentar kemudian dia keluar sambil membawa seekor khinzir betina yang besar. Khinzir itu didukungnya dengan cermat. Nabi Musa terkejut melihatnya. "Apa hal ini?, kata Nabi Musa berbisik dalam hatinya penuh keheranan.

khinzir itu dibersihkan dan dimandikan dengan baik.
Setelah itu khinzir itu dilap sampai kering serta dipeluk cium kemudian dihantar semula ke dalam bilik.
Tidak lama kemudian dia keluar sekali lagi dengan membawa pula seekor khinzir jantan yang lebih besar.
khinzir itu juga dimandikan dan dibersihkan.
Kemudian dilap hingga kering dan dipeluk serta cium dengan penuh kasih sayang.
khinzir itu kemudiannya dihantar semula ke bilik.

Selesai kerjanya barulah dia melayan Nabi Musa.
"Wahai saudara! Apa agama kamu?"
"Aku agama Tauhid", jawab pemuda itu iaitu agama Islam.
"Habis, mengapa kamu membela khinzir? Kita tidak boleh berbuat begitu." Kata Nabi Musa.

"Wahai tuan hamba", kata pemuda itu.
"Sebenarnya kedua khinzir itu adalah ibubapa kandungku.
Oleh kerana mereka telah melakukan dosa yang besar, Allah telah menukarkan rupa mereka menjadi khinzir yang hodoh rupanya.
Soal dosa mereka dengan Allah itu soal lain.
Itu urusannya dengan Allah. Aku sebagai anaknya tetap melaksanakan kewajipanku sebagai anak.
Hari-hari aku berbakti kepada kedua ibubapaku sepertimana yang tuan hamba lihat tadi.
Walaupun rupa mereka sudah menjadi khinzir, aku tetap melaksanakan tugasku.", sambungnya.

"Setiap hari aku berdoa kepada Allah agar mereka diampunkan. Aku bermohon supaya Allah menukarkan wajah mereka menjadi manusia yang sebenar, tetapi Allah masih belum memakbulkan lagi.", tambah pemuda itu lagi.

Maka ketika itu juga Allah menurunkan wahyu kepada Nabi Musa a.s.
'Wahai Musa, inilah orang yang akan berjiran dengan kamu di Syurga nanti, hasil baktinya yang sangat tinggi kepasa kedua ibubapanya. Ibubapanya yang sudah buruk dengan rupa khinzir pun dia berbakti juga. Oleh itu Kami naikkan maqamnya sebagai anak soleh disisi Kami."

Allah juga berfirman lagi yang bermaksud : "Oleh kerana dia telah berada di maqam anak yang soleh disisi Kami, maka Kami angkat doanya. Tempat kedua ibubapanya yang Kami sediakan di dalam neraka telah Kami pindahkan ke dalam syurga."

Itulah berkat anak yang soleh. Doa anak yang soleh dapat menebus dosa ibubapa yang akan masuk ke dalam neraka pindah ke syurga. Ini juga hendaklah dengan syarat dia berbakti kepada ibubapanya. Walaupun hingga ke peringkat rupa ayah dan ibunya seperti khinzir.
Mudah-mudahan ibubapa kita mendapat tempat yang baik di akhirat kelak.

Walau bagaimana buruk sekali pun perangai kedua ibubapa kita itu bukan urusan kita, urusan kita ialah menjaga mereka dengan penuh kasih sayang sebagaimana mereka menjaga kita sewaktu kecil hingga dewasa.
Walau banyak mana sekali pun dosa yang mereka lakukan, itu juga bukan urusan kita, urusan kita ialah meminta ampun kepada Allah S.W.T supaya kedua ibubapa kita diampuni Allah S.W.T.

Doa anak yang soleh akan membantu kedua ibubapanya mendapat tempat yang baik di akhirat, inilah yang dinanti-nantikan oleh para ibubapa di alam kubur.


p/s:
....
Ya Allah...
Ya allah, Ampunkan Dosa Ibuku, Dosa Ayahku, Dosa Adik2ku, Dosa Isteriku, Dosa Anakku, Dosa Makcik dan Pakcikku dan dosa saudara-saudaraku.. Andainya dosa mereka terlalu besar untukMU ampunkan. Alihkan siksa-siksa yang kau sediakan untuk mereka kepadaku. Aku memohon keampunanMU, jauhi mereka dari azab api neraka dan tempatkan mereka disyurga.. dan hukumlah aku sebagaimana yang telah kau sediakan untuk mereka.. Amin

p/s/s:
meleleh air mata aku baca kisah ni

Sejahat, sejahil, sehina dan seteruk IBU BAPA kita bukan HAK kita untuk menghukum mereka, bukan mulia untuk kita mencaci, menghina, mentidakpedulikan, memarah atau membenci mereka... kerana urusan kita ADALAH SEBAGAI ANAK YG MEREKA TELAH KANDUNG, JAGA DAN BELAI KITA SEMENJAK KITA MULA TERCIPTA...

Kepada KAWAN YG PERNAH MERASA MENGANDUNG & MELAHIRKAN DAN MENJAGA ANAK2 KITA.. PERNAHKAH kita terfikir bagaimana IBU AYAH KITA menjaga kita... setidak2nya mengandungkan KITA.

YA ALLAH.. AMPUNKAN DOSA IBU DAN AYAHKU

Saturday, September 25, 2010

EbOn HomiLLs Layer Cake....

~25 September 2010~



Selamat Petang...
Sambil2 bersantai..
apa kata rajin2kanlah diri anda utk masuk ke dapur dan mencuba resepi ini sebagai kudapan di waktu petang..hehehe
time2 nak minum kopi ke,,borak2 kat balkoni rumah ker..
Semalam lepas siap je bungkus nasi 200 bungkus..tetiba je aku rajin..
rasa cam nak buat kek der..hehe..gatal tangan..
aku jeles tgk oven kat rumah aku tu sejuk..(padahal baru je buat kek utk majlis ramah mesra aidilfitri)..
memandangkan bahan dah sedia ada...
so, maka..terbuatlah kek ini y diberi nama 'Ebon Homills Layer cake' ehem3...
Resepi ni da lama aku simpan..dah berkulat da kot.. tp xpernah cuba..malas nak tunggu time bakarnya..hehe
aku pun da lupa dari mana aku ambik resepi ni..yang aku igt dari internet je la..
bahan2nya simple..hehe..pa pun..try it!..i'm loving it..:)

Bahan-Bahan:

5 biji telur gred A
80z marjerin
80gm gula halus
120gm Tepung Gandum
50gm Horliks
50gm Milo
1 Sudu besar serbuk Koko
180gm Susu Pekat

Cara-cara membuatnya:

1. Pukul marjerin bersama gula sehingga kembang
2. Masukkan Susu pekat dan pukul lagi
3. Masukkan telur sebiji demi sebiji
4. Masukkan Tepung gandum dan kacau sehingga sebati
5. Bahagikan adunan tadi kepada dua bahagian (A dan B)
6. Masukkan milo dan serbuk koko ke dalam bahagian A - Kacau rata
7. Masukkan horliks ke dalam bahagian B - kacau rata
8. Sediakan Loyang dan lenser dengan sedikit marjerin (supaya adunan tidak melekat)
9. Sudukan adunan A mengikut citarasa anda (5-6 sudu )- dan bakar pada suhu 180C selama 5-6minit (api atas bawah)
10. Tekan sedikit adunan pertama yang telah masak tadi kemudian baru sudukan pula adunan B mengikut citarasa anda dan bakar (grill @ api atas shj)
11. Ikuti langkah 9 dan 10 sehingga adunan tadi habis
12. Selepas masak, telangkupkan kek tadi ke atas papan kek. sejukkan dulu sebelum masukkan ke dalam peti ais utk seketika -1/2 jam(jangan potong lagi)
13. Kek sedia di keluarkan dari peti ais dan di potong..kemudian..NGAP!..hehe


~SELAMAT MENCUBA~

Thursday, September 23, 2010

Dark Moist Cake...



Selamat petang...hari ni nak kongsi resepi Dark Moist Cake ni..
semalam buat kek ni sempena Majlis Ramah Mesra Aidilfitri yang telah diadakan pada hari ini di SMK Badak..

so.. xtaw nak bawak apa tuk majlis tu..buatlah kek ni...

bagi penggemar Coklat..hehe..cubalah resepi ni....i'm loving it!!

BAHAN-BAHAN:

2 biji telur
2 cawan gandum
1 cawan gula halus
1 cawan serbuk koko
1 cawan air suam
1 cawan minyak mazola (Minyak masak pun boleh tapi kurang lembut dan lembapnya)
1 cawan susu pekat
1 sudu kecil soda bikarbonat
1 sudu kecil serbuk penaik1 sudu kecil vanila

UNTUK TOPPING:

100gm coklat masakan
100gm whipping cream
1 sudu besar marjerin

CARA-CARANYA (kek):

1. Putar telur dan gula sehingga kembang
2. Masukkan susu pekat kemudian putar lagi
3. Masukkan vanilla dan putar
4. Ayak tepung gandum + serbuk koko + serbuk penaik + soda bikarbonat


5. Masukkan bahan-bahan yang di ayak tadi kedalam adunan dan putar



6. Masukkan minyak mazola dan putar



7. Akhir sekali masukkan air suam dan kacau hingga sebati
8. Masukkan adunan ke dalam acuan dan biarkan selama 1 jam
9. Kukus adunan tadi selama 1 jam

Cara-caranya (topping):

1. Cairkan coklat masakan mengikut kaedah double boiler
2. Masukkan whipping cream dan kacau
3. Masukkan merjerin
4. Biarkan sejuk dan sedikit mengeras, sapu keatas kek tadi
5. Masukkan ke dalam peti ais utk hasil yang lebih cantik
6. Sedia dimakan!

~Kek yang sudah siap di kukus~


~Sapukan toping- mengikut kreativiti anda!~ [aku tak kreatif..sob..sob..]


~OK..settle..biarkan sejuk baru masuk dalam peti ais yea~


~Selamat Mencuba!!!~

Wednesday, September 22, 2010

Blackforest Cake..



haaa...mai..singgah jap ke blog NinaAz...

Bagi Peminat2 Kek Blackforest..haaaa..hari ni, NinaAz nak kongsi resepi..macam mana nak buat kek blackforest ni...

bahan2nya mudah sahaja...xperlu susah2 naik flight utk pergi membelinya..cukuplah sekadar naik kereta utk ke kedai y berhampiran..hehehe..:)

ok...jom kita tgk apa bahan yang perlu utk Blackforest cake ni..

BAHAN KEK:

250gm coklat sponge mix (sejenis tepung..yang ada di pasaran)
190gm telur (ambil yang kuning sahaja)
75gm mentega cair
65gm air

HIASAN:

1 tin pitted sweet dark cherriess
250gm whip cream
coklat masakan, coklat rice (hiasan boleh dibuat mengikut citarasa anda)

CARA-CARANYA:

1. Pukul telur, air dan coklat sponge mix dengan kelajuan tingga sehingga kembang
2. Masukkan mentega cair dan kacau dengan tangan
3. Lapik acuan dengan kertas minyak kemudian masukkan adunan tadi dan bakar selama 45 minit (180 darjah celcius)

CARA-CARA KRIM:

1. Pukul whip krim hingga gebu dan tajam
2. Potong kek tadi kepada dua bahagian. Satu sapukan dengan whip cream dan juga separuh daripada cherries yang telah di blender di atasnya kemudian telangkupkan kek sebahagian lagi.
3. Sapukan kek dengan whip cream dan baki cherries yang tidak di blender tadi di tabur ke atasnya.. hias kek mengikut citarasa anda..


ok..siap..simple kan?? selamat mencuba!!

Thursday, September 16, 2010

We LoVe PiZzA....

7 Syawal...

Sedar tak sedar...dah seminggu kita beraya yea...
hmmm....
Sob..Sob..(T_T)
Sedihnya la hari ni...
sebab esok da 8 syawal..
kenapala cepat sgt masa berlalu..huhuhuhu..
bab kata Dato' CT...apa pun y terjadi..berjalanlah tanpa henti...

hmmm....
hari ni p merayap la seharian..
sebab dah esok aku akan bersendirian lagi..
setelah 2 minggu ada peneman..fuh..esok bermula la hidup bujang..ops..hehehe..jan marah..t kena jual..:P

utk menghabiskan masa y terluang..
maka curilah peluang utk kuar merayap..
jalan2 makan angin kuar asap..poket kering..
hahahahaha...

teringin plak nk makan sesuatu ni..
da lama mengidam..dan dah lama xmakan..
bincang2 punya bincang..
heheh
p la kami makan di.....

hehehe...:)

tempat ni memang fevret aku..
suka bebenor makan pizza ni..yang paling siok sekali..aku suka supnya..hehe..
sup dengan salad...fuh..:) sedappppppp

hari ni datang berdua jea..hehe (dating la katakan...huhuhu)
so, aku decide la nak ambil meal yang no 3...


hehehe..order biar puas hati..makan pun mesti puas hati2..hehehe...
tunggu punya tunggu..haaa..sampai pun y diorder..hehehe

4 pcs Garlic Breadstix..dah kena kebas satu..lalala~


Soup-of-the-day..>>my Fevret<<..

Regular Pan Pizza Super Supreme


Garden Fresh Salad (Salad Bar)


but..ada lagi tambahan...hehe..2k desert kami pilih Chocolate Volcano


air plak kami tukar dengan Mango Lassi & Iced Passion Tea


hehehe....
lazat sungguh super supreme ni..
doh nya y lembut..aku suka combinasi y ada pada pizza ni..hmmm
cubalah!..pasti nk lagi..hehehe...
haaa...tgk gmbr ni..y menunjukkan betapa sedapnya pizza ni..hehe

eh...panjangnye..nape xmo putus ni..adui..>>hahahaha<<...

sempat lagi ni senyum ni...hehehe:)


haa..tu dia..ni baru betul2 makan..hahaha :D


Alhamdulillah..rezeki Tuhan beri hari ni..
syukur pada nikmatMu....
lain kali nak makan lagi...hohohoho...
sekian sahaja utk kisah Pizza..heheh...



~Danish&Nina~

Tuesday, September 14, 2010

Wedding Ceremony ~Eta & Jazmiey~

5 syawal..hehehe...

bangun pagi..
gosok gigi..
cuci muka..
terus mandi..
makan nasik..
tiga pinggan..
bdan bertambah sihat..selalu..
hahahaha...


hari ni memg xboleh blah la..
makan je keje aku..
jam 10 pagi..rumah sebelah ada buat makan NASI Dagang+Nasi kerabu..
fuh~>.dua pinggan aku makan nasi dagang..satu pinggan aku makan nasi kerabu...hahahha..
burr...kenyang..
(padahal hari ni ada 3 jemputan kawin..hehehe)

Haa...Jom p kenduri???hehe..

Tapi..jan lupa bawak hadiah..heheh..


mula2..p umah din..hhee(xsmempt nk snap pic..awal sgt p sana)-makan lagi
then p umah eta..agak lama juga la menunggu pengantin lelaki smpai..hehe..

sebelum pengantin lelaki sampai...


KAMI nak ambik berkat sikit ni..heheh..berkat kawen awai..:P



Kek ni buat terliur aku jaa...huhuhu...Slurrppp..:)



majlis perkahwinan ni agak meriah..dgn silatnya..tomoinya..hehe..macam2 lagi laa..
orang pulak ramai..penuh...fuh~....
pas ambik gambar buat kenangan..aku pun balik laaa..hehe..

Jumpa lagi..babai...

Selamat pengantin baru...




~Danish&Nina~

Monday, September 13, 2010

Memory 4 Syawal,,

4 Syawal...hehehe

hari ni da 4 syawal...hehehe..
apa y istimewa hari ni yea???
hehehe...

haaa...jom p jalan???


hari ni aku p KB...
Jalan2 cari makan...
hehehe..
hari ni p makan kat tempat special sikit..
tempat y tanak waguku suka makan..
Nasi Ulam..Kota Bharu....
lauk kat tempat ni biasa2 aja..cuma y bestnya.
ulam berbagai pilihan dan juga BUDUnya y mantap..sedap..fuh!..pasti nak lagi...

jalan xjem sgt hari ni..mabe hari raya semalam org kota suda pulang kot..

sampai je kedai nasi ulam tu..terus je p layan diri kat tempat makanan tu..hehe..hari ni bagi can kat sawoku pilih makanan y dia nak makan...fuh.. budak tu memang suka makan tempat ni.ni dah 2nd time aku bawak dia ke sini...

ni la lauk y diambilnya..ada gulai asam ikan patin.. ikan keli goreng,,ikan bakaw,,ulam..dan y specialnya..budu yang tiada dipasaran.hny kat cini je ad kalau nk makan budu ni...


selesai makan..naik Parkson sat..caei hadiah tuk kawan aku kawin esok..pusing punya pusing..da byk sgt y berkenan..haaa..jumpa jugak akhirnya.xtaw nk bg apa 2k org kawin..nak bajet satu..maklum laa..xkerja lagi..kalo da kerja tu..bleh juga bg peti ais ke...hahahhha....

ni hadiah special 2k bestfren aku..eta..

ni plak utk kawan sawoku...hehehe..


dah habis bab hadiah..bab p meraya plak..p la beraya kat pasir mas..rumah ja..
hehehe...jalan agak slow la.lebih2 lagi kt traffic light..:)

borak punya borak..sedar2 jam 6.30..
mulala kelam kabut nak balik..sebab malam ni ada majlis special..hehehe..
majlis akad nikah kawan aku..
majlis tu di buat kat rumah dia..
so..aku y xtaw malu bersama sawoku dan juga adikku..p laa merayap kat umah..
dari jam 8pm smpai la selesai majlis lebih kurang jam 10.30pm..

hehehe...cantik kawan aku malam ni...biasala..bila org xpernah mekap..then bila dia mekap..lain rupanya..hmm..org ckp lebih menyerlah..hehehe...
majlis akad nikah ni start dalam jam 9pm..bila tok imam ..tok kadi..saksi..dsbg..ada..barula majlis mula..
Alhamdulillah...dgn tiga kali lafaz..akhirnya sahabtku Che Nurzita Che Soh sudah selamat menjadi isteri orang..tahniah sahabatku...pas ni jan nakal2 lagi deh..hahaha...

Debaran sebelum diijabkabulkan..hehe


Pembatalan air sembahyang...:)


Dalam bilik pengantin..bersama2 wang hantarannya..hehehe..(eta..pinjam 10sen??hehe)


Eta bersama Suami dan KAMI...


Tahniah sahabat...jagalah masjid y dibina ini..semoga tetap teguh..kukuh dan utuh buat selamanya..aku akan mendoakan kebahagianmu...semoga diri kamu diredhai selalu..Amin...

~Danish&Nina~

Sunday, September 12, 2010

Open House..lalalala..~

3 Syawal....hehehe...sedar xsedar..da 3 syawal da hari ni...
home sweet home...
hehe..
kat rumah hari ni ada wat open house..terbuka pintu dan jendela...
ramai tetamu y datang...terutamanya...kawan2 adik2 aku..
kawan aku?? hehhee...dua orang je y ada..nasib ada insan tersayang y menjadi peneman..dan juga tukang penyibuk..hehehe..

dari jam 7 pagi lagi bersiap2...
macam2 yang boleh dimakan..hehe..ada ayam pedas..gulai daging,kentang goreng..acar..nasi sup,,mihun sup..makaroni goreng..puding berkuah,,kek chiffon..ketupat...tapai..dsbg..dot..dot..dot..hehehe

semangat tul adik2 aku masak..ye la kan..nak ajak kawan2..aku bab masak ni kureng skit..tp ada juga la aku menyumbang kek chiffon dan juga puding berkuah...fuh..laku puding aku..belum jam 3ptg da licin..kenala masak lagi..hikhik..tgk tangan la beb..

ni juadah utk meja pertama..:)





ni pulak juadah utk meja kedua..:)



Dari jam 2 petang...sampai la 9 malam..
penuh rumahku ngn orang2..hehehe...
seronok melayan tetamu..
paling best bila makanan y di masak..habis..hahahahhaa
macam2 gelagat ada..
ada y bising..asyik duk bergambar je lam umah aku..
ada yang pemalu..sampai nak masuk umah pun kena tarik..hahaha...tak tahan...:P
apa pun...memang best ...hehe..:)

ni kawan2 adik aku yang no 3.. Student KIST..kononnya diorg buat reunion la kat umah ni..memang gempaQ giler...:)




ni pula kawan2 adik aku y no 5.. geng2 laki tu pemalu gile..nak naik pun kena tarik..nak suh makan pun kena ckp 10 kali..aduiii...sekali aku lesing??..hahaha..,gurau je..:P



haaaa...ni je la kwan aku y datang...sahabat terbaik wokk... TQ Mai&Ja..sudi dtg umah aku ne...Caynggggggggg korang!!! muahhhhhhhhhxxxx!!!!!





borak sakan ngn mc ja n mai...sampai xsedar dah nak senja..kesian ja..xdpat balik..so bermalamla umah mai..hehhehe...

semenjak dua menjak ni..aku dapat rasa..baju ku da makin mengecil..huhu..xtaw la kenAPA kan..hehehe...apa pun..harap2 ..pas ni ok mula la.. kalau x..habis la aku dikenakan budak tut..tut..

hehehe...jumpA lagi di open house lebaran 2011..hehe..I-ALLAH..
terima kasih pada semua y sudi mengahadirkan diri..

My mom with menantu kesayangannya...:)


~Danish&Nina~