KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM

Friday, March 25, 2011

Fish Spa at Berjaya Times Square

Fish = Ikan (^_^)

Ikan biasanya kita makan.. ikan kukus, ikan berlada, gulai tempoyak ikan dan sewaktu dengannya... Ikan jugak ada banyak spesiesnya.. ikan keli, ikan sepat, ikan kembung dan bermacam-macam jenis ikan.. tetapi dalam banyak-banyak ikan di dunia ni,,terdapat dua jenis ikan (yang aku tahu la) iaitu Doctor Fish (Garra Rufa) dan Cyprinion Macrostomus (Kangal Fish) yang di gunakan untuk rawatan kecantikan atau lebih di kenali sebagai Spa Ikan.. wow! spa ayam ader??? kehkehkeh

Rawatan di lakukan dengan merendamkan kaki di dalam kolam yang mengandungi beratus-ratus dan mungkin juga berpuluh-puluh ikan tersebut.. bayangkan.. =)
sebelum rawatan, kaki perlulah di bersihkan dahulu kemudian barulah di masukkan ke dalam kolam.. Masa mula-mula kaki direndam,, adeideidei...geli jugaklah..takut pun ader,,walhal ikan ni xder gigi..=) kejap rendam, kejap angkat..rasa macam ader orang garu-garu nakal kat kaki..kehkehkeh..bila dah stabil sikit..barulah rasa ok.. seronok!

Muka geli~
untuk rawatan ni, tak de lah mahal sangat, RM5 untuk 15 minit.., kalau 1/2jam RM10 la kan.. kira OK la..dah tak mampu pergi SPa yang hebat2..Cari ikan je la..kehkehkeh.. +)
Kaki yang ikan suker~ =P
Kebaikan Spa IkAN:

* MELANCARKAN PERJALANAN DARAH
* MERAWAT MASALAH KULIT TAPAK KAKI
* MEMBUANG SEL KULIT MATI DI PERMUKAAN KULIT
* REFLEKSIOLOGI TUBUH/KAKI SECARA SEMULAJADI
* TERAPI MINDA
* SEBAGAI PEDICURE
* RELAXING
* MENGAWAL DARAH TINGGI DAN KENCING MANIS
* SELAMAT & TIADA KESAN SAMPINGAN

Kesan awal2 lepas rawatan ni,, aku rasa kaki macam kebas sikit..adei~ lama-lama OK balik.. KaLau rajin buat selalu,, InsyAllah.. kita akan dapat feedback yang Baik~ (aku pun selalu jugak...selalu tengok=) ) CUBALAH!! =P



No comments: