KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 20, 2013

Product Review: Himalaya Almond & Cucumber Peel-off Mask

Assalamualaikum..  Halo readers! Have you had your SHAKE today??? 

Tak sangka pulak aku Himalaya ada produk untuk penjagaan muka, aku ingat himalaya ni ada produk untuk penjagaan rambut jea. Ngeee~ 

Actually aku baru jea try peel-off mask by Himalaya ni. Baru nak masuk sebulan kot. Aku suka tukar2 mask. Macam2 brand aku try, saja suka2. bukan tak rasi kea hapa. cuma macam cepat bosan pakai mask yang sama. Mask jea pun, bukan pakai hari2, paling rajin pun seminggu sekali pakai, so.. rasanya macam tak de effect kot kalau aku tukar2 brand. hekhek

Last peel-off mask yang aku pakai, yang sepet bagi FREE kat aku as her customer. masa tu aku beli obuse lip tint, dia bagi aku free peel-off mask brand Shiseido. Alaa.. yang femes tuu, mask yang jenis warna hitam legam tuu. sesuai sangat kalo nak menyamar jadi orang minyak pakai mask tu. Agagaga~ 

Mask brand tu not bad la, tertanggal jugak whitehead ngn blackhead kat muka aku ni, tapiiii,, bercintaaa oiiittt nak tanggalkan dari muka. dah la muka aku jenis yang terlebih bulu roma, sadis dan pedisss. :P Okeh! 

So now, aku tengah pakai peel-off mask by Himalaya. Tadaaaa~ Cantik kaann packaging dia. i loikee hijau! :)

Harga: Lupa.. huhu. rasanya dalam lingkungan RM25-RM30, aku beli dekat Guardian KBMall

Aku tertarik dengan Mask ni sebab aku suka produk yang berasaskan timun. yeah!! 

Mask ni agak cair sedikit berbanding dengan mask2 yang aku pakai sebelum ni. Masa mula2 nak apply kat muka, aku rasa macam aku pakai gam gajah pulak. satu lagi, melekit. Sekali picit pun dah banyak keluar, so kena hati2 bila nak picit mask nih.

Model Himalaya yang baru nak cari job. Agaga~

Masa aku pakai mask ni, aku sapu lebih sikit. hehe. Aku suka pakai tebal2 sebab nanti senang bila kita nak peel-off mask ni. Kalau pakai nipis2, agak susah jugak lah nak cabut keluar. lagi satu, teori aku sendiri, lagi tebal aku pakai, lagi banyak blackhead/whitehead yang akan dinyah keluar. setuju? 

Bagi aku, mask ni tak mengeringkan kulit muka aku, lagi satu, aku rasa macam bersih jea muka bila dah cabut mask ni dari muka. haaa. lagi satu, ada sesetengah mask, aku rasa panas taw bila pakai, tapi yang ni. tak panas. cumanya, bau dia agak kuat sikit. sikit jeaaa, tak banyak. Agagaaga~

Ops! ini bukan kepala aku eh. jari jemari yang mulus tu aku yang punya. haha. Ni aku nak demo kat korang cara nak remove mask ni kononya. Pinjam dahi husby. haha

Pasal whitehead/blackhead tanggal ke idok tuu... not bad laaa. ngeee~ 

Okeh. tu jea la kot! Selamat mencuba! :) 

TQ for reading! k bai~ 




10 comments:

dear anies said...

$$? affordable?

Anum said...

wow great

NinaAz said...

hikhik. lupa nak up harga. sebab lupa. huhu. kalau xsilap around rm25-rm30. huhu. maafkan saya kalo silap :(

Unknown said...

hai,salam perkenalan..
ohh saya pun baru tau yg himalaya ada produk lain.. :-)

Mizz Aiza said...

anak saudara akak guna juga produk himalaya.. rasanya dia guna pembersih muka.. memang elok katanya..

Unknown said...

Himalaya selalu juga dengar tentang keberkesanan prodak ni..tapi tak cuba lagi,boleh tahan jugakan rege dia huhu.. tapi bestkan dapat menghilangkan blackheah :)

Chic Na said...

cikna memang pakai produk muka brand himalaya.. memang best.. yg penting organic.. :)

Adriannasyaz said...

Lama x pakai mask ni..sllu sya buat mask telur putih je :)

Nora Karim said...

tak pernah try yg ni... boleh la try nanti...

QasehnyaRania said...

tak pernah try pong lg