KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM

Sunday, December 8, 2013

"Bang, Bahagiakah Kita?"

"Isteriku, kebahagiaan itu terlalu maknawi. Tapi ketenangan itu dapat dirasai. Jika kau tanyakan, bahagiakah kita? ertinya kau tanyakan tentang ketenangan kita. Dan jika kau tanyakan tentang ketenangan kita... kau sebenarnya bertanyakan sejauh mana kita ingatkan DIA - Tuhan kita!" 

"Isteriku, apakah perjalanan kita ini masih panjang ataupun pendek... entahlah, aku tidak pasti. Namun, selagi antara kau dan aku masih ada DIA - Tuhan kita... selama itulah kita akan tenang. Jika kau ingat, kaulah sumber ketenanganku. Jika aku ingat, akulah sumber ketenanganmu. Jika kita sama-sama mengingatiNya, maka bahagialah kita. Sebaliknya, jika kita sama-sama lupa... musnahlah kita" 

Petikan dari buku hasil penulisan Pahrol Mohd Juoi



Assalamualaikum... Helo readers! Have you had your SHAKE today?? 

Tiga bulan lepas, mak cik aku asyik duk cakap tentang buku ni, katanya, buku ni bagus, buku ni banyak manfaat, buku ni banyak ilmu2 tentang rumahtangga. Dia ingat nak bagi aku pinjam baca, tapi buku tu kawan dia yang punya. 

Sebulan lepas tu, mak cik aku datang kerumah semata2 nak bagi pinjam buku ni dekat aku, baru jea dia beli padahal. cantik dan kemas lagi, aku pulak jadik tukang rasmi, hehe. Dah dekat dua bulan buku ni ada kat rumah aku, cuti2 sekolah macam ni lah baru sempat aku belek sikit2. 

Yes, isi kandungan dan penceritaan dalam buku ni sangat menarik. Tak rugi kalau aku baca. :) 

Banyak topik2 yang bersesuaian dengan kehidupan semasa, antaranya, Cinta Allah dalam rumahtangga, Kita layak bahagia, Terapi emosi buat isteri, Kahwin cepat: Yang berkat jadi mudarat. dan macam2 lagilah. hehe. tajuk tu jugak yang aku highlightkan kan?. Agagaga. 

Aku sebenarnya bukan jenis yang suka baca2 nih, ulat buku jauh sekali, tapi kadang2 aku rasa perlu juga untuk aku isi kekosongan minda dan hati dengan bahan bacaan ilmiah sebegini. cewah! 

Ok, dah membebel. jom sambung baca. bye uolls 

TQ for reading. K bai!!   




11 comments:

intanfirdaus247 said...

salam dear...semoga terus bahagia hingga ke jannah..amin

Normi Nieza said...

bw ptg..:)

Amanina Mads said...

semoga terus bahagia dengan baby tau :) aminn...

Khai♥Rin : anies said...

Kn cr buku ni ms book expo mggu dpn

Nieda ramly said...

apa khabar ...moga sihat2 saja

Giorgio Izas said...

Boleh rekemenkan buku ni pd Org yg baru nk kahwin... He3 (^_^)

NinaAz said...

Bolek sgt leee giorgio. Hihihi

NinaAz said...

Hai nieda Alhamdulillah sihat2 saja

Qaseh Wee said...

ilmu perlu sentiasa di car n tuntut ...

Deqla Manjew said...

nmpk menariklah buku tu..mcm berminat nak dptkan jugak.

Pha Is said...

waaa.. pahrol mohd juoi... hebta penulisan beliau..