KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, December 21, 2013

Biskut Coklat Bubble Rice

Assalamualaikum..  Halo readers! Have you had your SHAKE today??? 

Masa raya haji hari tu, aku teringin sangat nak makan biskut. Check punya check dalam almari kat dapur mama, aku tengok ada lagi stok coklat masakan yang gedabak besar punya, sikit pun tak disentuh. 

Adik aku la tu tukang beli, tamak bebenor. Asalnya dia nak suruh aku sapu coklat tu atas kek coklat masa raya puasa, tapi kakaknya liat bebenar nak masak coklat, lagi senang aku sapu whipp krim, tak renyih. Maaplaa yea dik! 

So, aku google dalam tenet resepi apa yang paling senanggg untuk aku buat biskut guna coklat masakan. tup tup dapatlah idea buat biskut buble rice ni. senang gilos weh!! makan pun cepat! cepaaatttt jea habis. :D 

Bahan-bahan yang diperlukan sikit ni jea. Kalau dah ada bubble rice dengan coklat pun dah boleh buat dah, tak perlu mangkuk kertas pun tak pe, pakai jea mangkuk yang ada kat rumah. lagi senang kerja. Ahaaks!



Cara nak buat lagi lah senang. Masak jea coklat masakan guna kaedah double boil. lepas cair coklat tu, tutup api, cepat2 masukkan bubble rice gaul sebati. Kemudian masukkan bubble rice bersalut coklat dalam mangkuk kertas. kalau nak mekap sikit2, tabur jea coklat rice warna-warni. SIAP!


Lepas sejuk cenggini, baru boleh makan. Senang jea kan?

  

Tq for reading! k bai~ 




12 comments:

Umm AA said...

tgk biskut nie mcm nak raya plak nina..hehe

adda syuhada said...

wahh sedap...meleleh air liur mak buyung...

Unknown said...

nampak sedap...

Annyss Aleeya said...

simplenye nk buat. nnti nk try buat lah. hihi.

Nora Karim said...

adeh... sedapnya.... !

Nina Mads said...

sedapnya! pandai nina buat. nmpak mcm leceh sikit. hehe

Mila Ahmad said...

wah senang nanti masa raya dah ada kuih buat xyah sush2 beli.

QasehnyaRania said...

suka gak mkn ni.hiji.senang pon senang kan

Unknown said...

Beli bubble rice dekat mana?

Unknown said...

hi sis..looks yummy la..asal coklat mesti ramai yg suke..bole buat kuih raye..thanks sis..resepi xrumit n jimat belanja..hihi

Unknown said...

Bubble rice nak cari kat mana kak ?

HEO YOUNG SUNG said...

Kt mne nk Cari bubble rice?