KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, December 1, 2012

"Siso" Review

Assalamualaikum... Halo readers! Have you had your SHAKE today???

Selamat berhujung minggu kawan2!!!! Hari ni ada kenduri kawen depan rumah aku ni. Tetiba teringat time kenduri aku bulan lepas. hikhik.. Rasa macam nak ulang balik kenangan2 indah tu...

Hari ni aku nak review sikit pasal Doorgift time majlis aku hari tu. Kalau kat kelate, kami panggil dengan istilah "siso". Siso ni dibagi pada semua tetamu-tetamu yang hadir kerana kesudian mereka menghadiri dan meraikan majlis perkahwinan kami :)

Siso aku simple jea, hanya ada beg kertas yang beriben, ditampal dengan doily paper berserta sticker. Isi di dalam aku just letak YASSIN, BUNGKUSAN GULA2 + SUMI, GAMBIR, KEK APPOLLO, flyers Herbalife. Untuk mak sedara, sepupu sepapat bagai aku still lagi letak benda yang sama cuma aku tambah BEKAS LOVE yang dilekat sticker, isi dalam aku taruk COKLAT BERYL'S yang aku beli terus dari kilang kat Sri Kembangan. Untuk family belah suami, semua benda kat atas aku taruk cuma tambah CUPCAKES.

Asalnya aku nak bagi semua benda yang sama kat tetamu, tetapi, sebab tetamu yang hadir dalam pelbagai agama dan bangsa, dat's why aku tambah BEKAS LOVE untuk ditukar dengan yassin utk tetamu yang NON-MUSLIM. Takkan aku nak beli 50pcs bekas love jea kan, so, alang2 aku beli la 200pcs, special untuk mak sedara, sepupu2 yang bertungkus lumus berpeluh2 sempurnakan majlis aku hari tu. CUPCAKES tu pulak aku bagi special kat family abang sebab aku takut diaorang tak sempat nak makan kat meja CANDY BUFFET. Aku ada letak cupcakes tu kat meja candy buffet. :)

Majlis aku 15.11, so kerahan tenaga berlaku pada 11.11.12. Nasib ramai sepupu yang boleh diminta tolong, semangat pulak tu.. 1000pcs siso berjaya disiapkan dalam masa sehari jea.. untunglahhhh... :) Aku tukang arah jea.. Yea laa.. Bakal pengantin tak boleh buat kerja kannnn :P






Siso yang dah siap dibungkus, aku masukkan dalam kotak. penuh ruang tamu dengan siso2 ni. Kertas doorgift ni aku buat riben 4 kaler yang berbeza, saje nak suruh warna2 sikit. Ada warna soft pink, silver, cream dan blue (tak de kaitan dengan tema aku..hahaha)


Ni lah flyes herbalife tu. setiap orang tetamu yang hadir, akan dapat benda ni. Info nutrisi sihat :)


Ni gula2 yang aku borong dekat kedai area Taman Melawati. memang murah giler lahhh... untuk candy buffet semua aku beli kat sana. dan semua gula2, kek apollo, sumi aku beli borong kat kedai tu. dalam RM600++ jeaaaa .. :)


Ni la bekas LOVE yang siap ada sticker tu.. simple but nice kan? ada macam2 kaler, biru, merah, kuning...

Ni siso yassin yang aku design sendiri, pastu suruh akak tu orderkan.. hikhik

Ni pulak CUPCAKES untuk Keluarga abang.. :)


Terima kasih adik2 dan sepupu sepapat ku, Jasamu dikenang.. hehe.. 


Paper Bag + Bekas LOVE: Kad Kawin Murah-murah saja

Surah Yassin: Kadkawin Borong

Coklat dalam bekas LOVE: Beryl's Chocolate

Cupcakes : Kak Long Redza


bai!.

3 comments:

QasehnyaRania said...

15 november kenduri ke?

sy dulu dulu 15 nov 2007 akad nikah.. hihi

Unknown said...

sticker tu cantik n cute ...u tempah kt mne.bole bgtau x

tq nina
(pls email me at atie_ismail@yahoo.com

Unknown said...

sticker tu cantik n cute ...u tempah kt mne.bole bgtau x

tq nina
(pls email me at atie_ismail@yahoo.com