KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 28, 2012

Restoran Q Thai Steamboat! Eat all u can!

Assalamualaikum... Halo readers!!! have you had your SHAKE today??

Yuhuuuuuuu... Holiday skull dah hampir ke penghujungnya.. best ke tak best? mestilah best kan! sebab tak sabar2 nak jumpa anak2. (tak sabar lah sssaanggat! ahaks!)

Macam biasalah, bila dah nak bukak sekolah ni, mesyuarat wajib dilaksanakan. dari pagi sampai petang. Stresssss! hahahaha. Untuk menghilangkan stress yang sedia ada, abang bermurah hati nak belanja aku makan steamboat. Padahal aku yang paksa. muahahaha.. 

Actually, dah lama kami plan nak makan steamboat ni, dan dah banyak kali jugaklah aku makan steamboat kat qthai cawangan Taman tun perak ni, cuma tak sempat nak hapdate kat belog nih, kali ni baru sempat nak hapdate. Asal plan nak makan dengan member2 sekolah awal bulan 12 hari tu, tapi tukar plan, after first meeting besar sekolah baru meeting makan besar ramai-ramai. :D

Meeting habis lebih kurang dalam jam 4 petang. Malam tu jam 8 malam kitaorang dating kat qthai. My fevret kedai steamboat nih. Aku suka restoran yang hidang dalam bentuk buffet, tak suka yang jenis pakej2 pastu dia hantar kat meja. Makan yang tu jea lah. Tak best!. Kalau buffet, boleh makan dan pilih sesuka hati... makan sampai muntah wooo.. Banyak pulak tu pilihan kat sini. Tomyam dia bestttt... Biasalah, orang Thai memang power dalam bab tomyam2 nih. kan?kan?.. :D

Okey, kami bersedia nak serang makanan nih.. hahaha... Sapaalah pi order milo ais dengan tembikai tue.. Kalori makanan dah up disitu! :D 

Kat restoran ni ada dua pilihan. Steamboat biasa  dan sizzling BBQ steamboat. Kalau steamboat biasa, untuk dewasa RM22, kanak2 RM12. Kalau Sizzling BBQ Steamboat, untuk dewasa RM27, kanak2 RM14. Of course lah kami pilih BBQ. thumbs up!

Nasi goreng kat sini pun best. best giler. sampai dua kali abang tambah.  Kerabu mangga pun best. 

Alamak! macam mak budak la pulak. saya dah gainweight okey! hahaaaa... 

Kena paksa ambik gambar dengan gaya yang romantik. Romantik lah ssangat. hahaha. 

Ok, semua dah kekenyangann.. dah boleh balik tidur dengan nyenyak sekali..zzzzzz 

Bagi penggemar tegar Steamboat macam aku ni, aku syorkan korang try cuba test steamboat kat sini. Confirm tak nyesal! Kalau datang kat cawangan Cheras nih, contact lah aku yea, boleh aku join makan sekali.. belanja eh! hikhikhik.

Tq abang sebab belanja kami makan steamboat. Saya doakan abang cepat2 boleh transfer balik KL eh tahun depan..weeeeeee~

k bai!




1 comment:

Restoran Sri Q Thai said...

Great food review for Restoran Sri Q Thai, may see my review too at
http://malaysiafood.org/restoran-sri-q-thai/
give me some comment ya, thanks