KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, December 3, 2012

Review Bilik Pengantin

Assalamualaikum... Halo readers!!! Have your had your SHAKE today???

Bila cakap pasal bilik pengantin ni, aku teringat saat-saat ma, abah dan adik aku panjat tangga tinggi-tinggi semata-mata nak siapkan dan menyempurnakan bilik pengantin aku. oh! terharu sungguh. Aku dah cakap dah dengan ma, "Ma, tak payah laaa nak beria2, susah2 tampal langsir dekat dinding bagai, simple2 udah lea maa". Ma aku cakap "Apa yang susahnyaaa... buat jea laaa"... hurmppp..

Ma tukang idea, Abah tukang panjat tangga untuk paku plywood kat dinding, adik aku yang bongsu tukang kena stapler langsir kat dinding sebab ma dah terketar2 bila dah stapler dua helai. Tinggi katanya... Abah pulak yang dipersalahkan sebab lekat plywood tinggi sangat.. hadoiiiii....

Teringat kenangan beberapa tahun yang lalu, kalau tak silap aku masa tahun 2005/2006. Ma bawak aku kat kedai perabot kawan dia, ma suruh pilih katil mana yang aku berkenan. Pilih punya pilih, last2 aku pilih katil yang bertiang dan bercorak sikit kat kepala katil tu. Motif pilih desing tu? Aku cakap kat ma, SATU HARI NANTI BILA KAK LONG NAK KAWIN, KATIL NI BOLEH HIAS CANTIK2, PASANG LANGSIR BAGAI KAT KATIL. hahaha.. time tu dah fikir pasal wedding. Akhirnya, impian aku jadi kenyataan untuk hias katil ni semasa hari bersejarah aku tu. 

100% bilik pengantin aku, ma + abah yang support. perabot dalam bilik tu memang dah ada berkurun zaman, tak payah tukar baru. mahu tercabut pinggang aku rasa nak alih almari + meja solek + katil. Aku rasa kerusi meja solek yang paling ringan, yang lain berat. Kayu cengal memang berat. Spesies kayu cengal memang kegemaran mama aku. 

Pasal nak pasang langsir kat dinding pulak, aku dah cakap awal2, tak payah laaa nak pasang2 langsir tu, cukup laa langsir kat katil. Tapi ma aku cakap, dinding kotor sebab cat warna putih yang masa zaman aku DARJAH 6 lagi sampai sekarang tak cat2. Abah pulak dipersalahkan sebab cat warna putih.. hahahaha... kesiannnn abah. Abah tak minat cat berwarna, dia cakap macam "DARAT". you know darat? hahahaha.

Bunga dan kaki besi untuk letak pasu bunga tu, abah beli dekat KK HOME DECO. kaki besi tu cantik, tapi bunga tu gubahannya agak simple, banyak lagi rongak2 yang perlu ditambah bunga. Harga satu pasu bunga yang rongak tu rm46, aku macam tak puas hati jea. Tapi ma cakap.. boleh laa.. cantik la juga. :P

Kain cadar pulak, ma yang pilih. Asalnya ma dah beli cadar yang berbunga2 penuh cadar coraknya. bagi ma cantiklah, sebab memang taste mama. Aku ikut jea. Tapi, bila ma datang KL bulan 10 hari tu, ronda2 SOGO, ma berkenan pulak dengan cadar Akemi yang berbunga berketul2 tu. time tu SALE 50%, alaaa.. sogo memang EVERYSINGLEDAY ada Sale. tak heranla kan. cuma takat ni sale 100% jea tak de lagi.. muahahaha..  last2 ma beli la cadar Akemi tu tanpa pengetahuan aku. sebab time tu aku ada HI-TEA sekolah, so tak dapat ikut family jalan2. Bila diaorang balik, excited aku tengok cadar yang mama beli.. weeeee~ TQ MUM!

Inilah bilik pengantinku, sangat simple. Tapi yang mahal dan berharganya bilik tu bila mama sendiri yang pilih warna, design, mama sendiri yang jahit langsir tingkap, langsir dinding tu, dan langsir katil tu, abah, ma dan adik yang pasang langsir kat dinding, panjat katil bagai, panjat tangga bagai. semua hasil tangan family aku. itulah bernilainya bilik pengantin aku, kasih sayang yang tak dapat dijual beli.





Gambar kat dinding tu abah yang pilih dan abah yang pasang. heee

Our Sweet Moment (dalam bilik pengantin)


**Love my Family forever**

k bai!




6 comments:

Orked said...

daarat 2ape??ehhe.seyes xtaw.. =p

BTW, dear.. Sya br foLLow awak..free, visit/foLLow Sya jugak ek

sya-orked.blogspot.com

NinaAz said...

darat tu macam jakun lebih kurang. hikhik

Atie said...

Cantiknya baju pengantin 2 pasang tu:)

QasehnyaRania said...

sgt bermakna kan. hasil tangan ahli keluarga :)

Anonymous said...

yong suka sgt cadar tu..tp msa tgk pacific alor setar dlm rm400-rm500, terus x jd beli. sbb budget dlm rm200 je.. hehe.kedekut kan?

Unknown said...

Hehehe cadar kita samalah..warna sama..lokasi beli pun sama..hehe skrg dah mkin trun harganya rm345 dah skrg :)