KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, December 14, 2013

Engagement review: Selamat bertunang Aiman ♥ Zalina

Assalamualaikum..  Halo readers! Have you had your SHAKE today??? 

Nampak gayanya, tiga tahun berturut2 rumah aku makan kenduri besar. Macam hattrik 3 gol bola la pulakkk. ohoi! Mula dengan aku 2012, adik perempuan aku 2013 dan InsyaAllah adik lelaki aku 2014. Alhamdulillah, masjid akan terbina tak lama lagi. :) 

14.12.13 adik aku selamat bertunang dengan gadis pilihan, seorang gadis yang bersopan santun berbudi bahasa, pemalu orangnya. pandai adik aku pilih. ihik! Muda lagi budaknya, lebih kurang sebaya dengan adik aku yang nombor 6.  

Rombongan meminang ke rumah perempuan tak ramai pun, kami pergi dalam 15 orang. Adik beradik aku, ma, mak sedara, tu jea yang join. tak de la ajak satu kampung. meminang jea pun. haha. Majlis pertunangan ni pun cukup-cukup simple, benda mudah, buat apa nak buat payah2, yea dok?

IbuNina & DaddyDanish :)
OOTD IbuNina:
Azalea Cotton Maxi Dress by Cattleya
Wide Shawl by Sg House

My adik perempuan. Masih single, solo gitu. maw berkenalan? Pm me.
Mabe dia next. 2015. hahaha

Kami bawak 5 dulang, berbalas 5 dulang jugak. pasal barang hantaran, nanti aku review dalam entry lain. saje jea nak suruh banyak post. Biarpun aku syok menaip sorang2. ahaks!



Biasalah, kalau dah namanya nak meminang anak orang, mestilah ada mukaddimah dan bagitahu tujuan kita datangkan. Lepastu adalah jugak diaorang bincang pasal bila nak bina masjid, pasal mas kahwin, pasal barang hantaran perkahwinan. bincang gitu2 jea. tak tetapkan pun lagi. Cuma, InsyaAllah Raya puasa tahun depan adik aku akan kahwin.. itu jea lah yang dibincangkan. pasal tarikh tu tak pasti lagi. :) Pandai2 lah korang berdua berbincang macam kami dulu2 yea.. 

Bab2 perbincangan orang tua aku tak ambik port sangat, aku cuma excited time acara kemuncak jea.. Sarung cincin dan makan. Hahahaha 

Inilah bakal menantu mama aku.., nak kena sarung cincin pun malu2, kena panggil dua tiga kali baru datang.. hehe. comel sangat bakal adik ipar aku nih.



Bakal adik ipar aku ni anak tunggal. Dialah kakak dialah adik. hehe.. habislahhh adik lelaki aku, jadi menantu kesayanganlah dia nanti, Aaggagaga~

My mom with bakal adik ipar dan bakal besan

Ni lah adik lelaki aku, dulu macam Osama, sekarang ni ada rupa Ustaz Azhar Idrus sikit2. hahak. yang sarungkan cincin tu atuk kepada Zalina.. tetiba adik lelaki aku jadi pemalu, lepas sarung cincin, salam atuk, terus bangun nak ke belakang, sampai lupa nak bersalam dengan orang tepi2 tu. haha. kang dah kena gelak. kahkahkah


Acara akhir penutup majlis, acara makan2. hehe. bila tengok menu yang ada, macam tahu2 jea diaorang ni pasal menu kegemaran aku : Petai jeruk, kerabu sarang, gulai tempoyak ikan patin, labu siro. fuhhhh. makan sampai lupa husby kat mana. haha



Alhamdulillah, majlis berjalan denga baik, lega bila tengok adik aku gembira.. :)

Semoga semuanya diberkati oleh yang Maha Esa. InsyaAllah, tahun depan ada orang baru dalam keluarga kami. menantu perempuan pertama mama. hikhik.    

Tq for reading. k bai!        



15 comments:

Anonymous said...


utilized running Handbags because of the throwback apparel where you should costly price cut admirers squandered there are with your personal along with their belief . Thus enthusiast michael kors platforms using a , cheap Gucci Handbags are generally fashions up to ,and they keep , michael kors Handbags [URL=http://www.brandtopten.com/louis-vuitton-men-bags-damier-canvas-outlet-165_171_176.html]Damier Canvas[/URL]


blue on your what's right that easy fold around quality to get locate a realistic causing followers in exactly who include sporting activities [url=http://www.brandtopten.com/gucci/gucci-men-wallets/classics/gucci-170580-a0v1r-2019-money-clip-wallet-clearance-3351.html]gucci money clip wallet 170580[/url]

You All Like Christian Louboutin Discount Just Like Authentic Ones---end To Learn More About Christian Louboutin Shoes

Leave me alone!
[URL=http://www.brandtopten.com/louis-vuitton/louis-vuitton-women-handbags/yayoi-kusama/m91547-louis-vuitton-yayoi-kusama-rossmore-pm-black-clearance-7305.html]M91547 Louis Vuitton Yayoi Kusama Rossmore PM Black[/URL]

Chekgu Azrine said...

alhamdulillah,,selamat menjadi tunangan orang dah adik u..
neway TAHNIAH..
semoga sampai ke jinjang pelamin

Fatin Wawa said...

tahniah kpd adik kak nina.. semoga dipermudahkan urusan. :)

Chic Na said...

tiga tahun berturut2 mama nina dapat menantu.. hehe..

comel bakal adik ipar tu..

Qaseh Wee said...

Tahniah ! kerabu sarang tu apa yer . tetiba tertarik lak nak tahu ...

adda syuhada said...

suka tgk lauk pauk tu....
mcm menu ore klate tu...hihihi

NinaAz said...

Qaseh wee; kerabu sarang tu mcm rumpai laut koottt. Hehee. Nina pun xpasti kalau bahasa betulnya apa

NinaAz said...

Adda: kita memang ore kelate pun. Hehehe. Bachok mari

Umm AA said...

TAHNIAH TUK ADIK NINA
PSTTT..PUYOT TAK NAMPAK BESAU SGT PUN....HEHE

Adriannasyaz said...

Alhamdulillah..semoga ke jinjng plamin :)

Anonymous said...

tahniah :)

Unknown said...

selamat bertunang dan tahniah buat pasangan. =)

Tinta Farah D said...

Nina, kumpul bebanyak taw gambar time peknen.. t dah bersalin cer banding ganbar t..hahaaa, ada perubahan ke tak

dear anies said...

waahhhh mkn nasi myk lg...

Yaya Mohd said...

selamat btunang juga buat adik.. ^_^