KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM

Monday, April 9, 2012

Rahsia Kecantikan Wanita JEPUN

Assalamualaikum... Halo readers!! Have you had your SHAKE today???

Kecantikan orang Jepun memang tak boleh dibandingkan dengan aku.. HAHAHA.. walaupun aku ada sikit besar kuman darah keturunan Jepun.. Tapi, aku tak seperti mereka yang berkulit halus, cerah dan bentuk badan yang menarik... HAHAHAHA.. Pembuka bicara yang poyo giler~

Boleh tak korang cuba bandingkan WANITA JEPUN & WANITA MALAYSIA.. tak payah fokus bab-bab kulit cantik ni, korang fokus bab badan jea.. gempal gempul debab kea kurus slim melim cantik menarik... :)

Menurut sebuah buku karya Naomi Moriyama berjudul "Japanese Women Don't Get Old or Fat? Wanita Jepun adalah kelompok wanita di Negara maju yang paling rendah tingkat obesitinya dan mempunyai umur yang paling tertinggi. WOW~ Amazing! kalau kat Malaysia, Bukak jea pintu rumah.. 9/10 daripada orang yang akan kita terjumpa adalah mereka yang OVERWEIGHT atau yang dah OBESITI. oh! :(

Kebanyakan makanan kita kat Malaysia ni berkalori tinggi dan berlemak sana sini.. Mana taknya, gulai ayam, gulai daging, gulai kawah.. mee goreng, nasi goreng, ayam goreng.. kalau boleh semua benda nak goreng.. adei~ Jarang sangat orang2 kita mengamalkan lebihkan sayur-sayuran dan sajian kurang garam dan rendah lemak.. ya! aku sendiri akui.. memang susah nak amalkan gaya hidup pemakanan yang sihat :) DO YOU ?

Guess what?? orang Jepun tersangat2 lah Obses untuk bertubuh langsing. Aku kalau tengok cerita jepun, part yang paling aku suka, time diorang makan sesama.. serious, cara + menu diorang tu.. betul2 buat aku terliur seyh!. Menurut Naomi, pengambilan kalori sehari wanita Jepun biasanya 25% lebih rendah daripada wanita negara lain. Wanita Jepun beranggap, dari makan burger daging, lebih baik mengisi perut dengan sup yang dimasak dengan dashi (sejenis perasa bebas kalori yang dapat mengurangkan penggunaan gula dan garam).

Kalau kita kat Malaysia ni, suka sangat minum KOPI, MILO, NESCAFE, TEH SUSU, TEH TARIK, tapi orang Jepun sangat suka minum TEH HIJAU. Sebab bagi mereka, teh hijau bagus untuk kesihatan badan dan kecantikan wajah. Bukan sekadar membantu mengurangkan kadar kolestrol malah mengatasi masalah jantung, pereputan gigi dan melawan radikal bebas supaya kulit wajah kekal muda berseri. Adakah kita sama dengan mereka?? SO, jangan cemburu dengan kecantikan orang Jepun yea :) ~ Nasib baik aku ada juga minum TEAMIX HERBALIFE

Adakah kita boleh menjamu selera seperti selera mereka??? tinggalkan makanan berlemak dan berminyak, tinggalkan makanan yang berkalori tinggi tanpa nutrisi, tinggalkan segala2nya yang tak sihat.. BOLEHKAH kita??

Mampukah kita dalam sehari mengamalkan pemakanan dan gaya hidup yang sihat? TEPUK DADA TANYA SELERA.. Kalau selera kita masih lagi pada makanan yang berkalori tinggi, berlemak sana sini.. anda sebenarnya mengundang BAHAYA! :)

"Hakikatnya, setiap individu bebas menikmati apa jua makanan tanpa dipengaruhi sesiapa. Asalkan bijak mengawal jumlah kalori supaya tidak memudaratkan badan kelak" Devon Aoki


Jom amalkan gaya hidup yang sihat dengan NUTRISI yang hebat. ASK ME HOW! (^_^)

Sumber: KOSMO STAILO

papai!



1 comment:

diana mohaman said...

OFFERING FREE FAIRNESS PRODUCT!!!
TAWARAN PERCUMA PRODUK PENCERAHAN KULIT!!!
Hurry Up: +6016 271 5447!!!