KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM

Saturday, April 7, 2012

Orang nak KURUS VS Orang nak GEMUK

Assalamualaikum... Halo readers! Have you had your SHAKE today???

Alhamdulillah... setiap hari badan aku menerima nutrisi yang sihat, yang sangat2 diperlukan oleh badan.. hari2 sel2 dalam badan aku tersenyum girang, gembira sampai terlompat2.. hehe.. korang? bagaimana??? (^_^)

Pernah tak korang tengok kawan2 @ sedara mara @ jiran tetangga yang jenis makan melahap tak tentu pasal, sekali hadap nasik tak sah kalau tak double,.. lepas makan, makan, makan, TAPI? bila korang tengok badan mereka, CEKEDING juga, tak gemuk2 juga.. korang ada JELES tak?? aku? sah2 aku jeles.. yea laa.. mana tak JELES. kalau aku jadi macam diaorang, makan tak tentu pasal.. SAH2 lebih besar 3x ganda dari sekarang.. tak boleh makan OVER sikit, terus meletup2 lemak berkumpul dalam badan.. HUUUUUUUUU.....

Tapi, yang aku musykil.. NAPE BADAN diorang TAK MENGEMBANG macam aku erk?? huwaahuwaa.... orang lain kecoh nak KURUSKAN badan, diorang sibuk nak GEMUKKAN badan.. hehehe.. TERBALIK~

Jangan ingat, bila kita (KITA?? aku terkecuali OK) kurus cekeding, kita BEBAS DARI SEBARANG PENYAKIT taw... penyakit datang tak kira korang kurus cekeding kea, korang gemuk obes kee ( kalau dah gemuk terover tu, sah2 ada penyakit)... Jangan sebab bila korang fikir korang kurus, korang sihat.. tak perlu makan makanan yang sihat, berzat, bernutrisi.. oh.. nononono.. KURUS tak semestinya SIHAT.. ramai jea orang KURUS tapi ada darah tinggi, kencing manis. asthma, ..bla..bla..blaa.. korang nak tak nak jea SIHAT tu.. kalau korang nak sihat, korang amalkanlah GAYA HIDUP YANG SIHAT.. hahahaha

Orang yang kurus ni.. biasanya metabolisme tinggi ( yang ni jea aku tahu) kalau aku cakap FAKTOR GENETIK boleh tak? dush~.. dan mungkin diorang KURANG MAKAN PROTEIN yang merupakan sumber tumbesaran otot...... Mana korang nak CEKAU protein yang membolehkan badan korang mengembang dengan jayanya..tak kan nak ambik 20biji telur sehari kottttttt (mentang2 nak cukupkan protein)... mengembanglah dengan cara yang sihat.. jangan sampai terover kembang pulak.. ASK ME HOW! :)

Mana korang nak CEKAU makanan yang SIHAT untuk korang masukkan dalam tubuh badan korang dalam masa 24 jam?? korang ingat, korang makan nasik, ada sayur, ada sumber protein,.. OK. tu dah cukup untuk khasiat yang bagus dalam sehari.. hurm (T_T)

DULU, aku pun ingat macam tu jugak.. cukuplah dengan apa2 jea yang aku makan everysingleday..aku ingat badan aku dah bahagia.. rupa2nya aku silap.. BUKAN senang nak BAHAGIAKAN sel2 badan kita, membahagiakan usus kita dengan NUTRISI yang cukup kalau kita tidak AMBIL SESUATU YANG LUAR BIASA masuk kedalam badan kita.. sekali pun dah cukup.. kalau 2,3,4,5x lagiiiii bagus!!!! MUAHAHAHA :D

JOM.. AMALKAN GAYA HIDUP YANG SIHAT DENGAN NUTRISI SELULAR YANG ~AMAZING~ tanya saya sekarang!!!! heeeee~

psssst: Nanti aku bagi TIP untuk orang yang NAK GEMUK yeaaa...

Papai!





No comments: