KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 12, 2013

Resepi Telur Kiah Pekasam

Assalamualaikum..  Halo readers! Have you had your SHAKE today??? 

Menu untuk tambah selera makan tengah hari anda. TELUR KIAH PEKASAM ♥ 

Hahaha. Aku ni tak habis2 ngepost pasal kiah pekasam kan? Sabor jea lah yeaaa. Memang aku hantu pekasam. So, kalau boleh hari3 aku nak ngepost pasal pekasam. tipu jer. 

Resepi ni sepupu aku yang duk puchong kasi idea. Mabe korang dah lama buat. Tapi aku hari ni baru try. Hakhak. Keteapi lambat wehhh.. Bahan2 yang diperlukan hanya 6 benda jea. 

Kiah pekasam original (sepupu aku yang duk puchong sponsor. Tq kak lela. Yang ni original taww. Siap eksport ke Jepun. Kalau nak order, boleh la ke fb sepupu aku nih. Klik SINI ok.Eh? Pepandaiii pulakk aku ambik order) 


3 biji telur 

2 biji bawang merah 

minyak untuk menggoreng 

kuali 

sudip. Hikhik 

Cara2 mudah jea : 

memula goreng pekasam


kemudian masukkan bawang. Goreng lagi 


last sekali baru masukkan telur

Siap!! Sedia untuk dimakan. Hihi. 



SELAMAT MENCUBA. 

TQ for reading. K bai!!





7 comments:

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Simple tapi nampak menyelerakan..nyum²..^^

FarhanahAdzlan said...

macam senang je nak masaknya hehe. tp saya xpernah makan pekasam hehe. rasa dia camne? masamkah ek?pekasam tu kat market2 di malaysia ni ado ke?peket mcam tu jugak ek?

p/s biaselahh budak nak belajar masak ginilahh gayanya hehe

wawa syaida said...

alahai sedapnye....boleh try ni :)

Unknown said...

ringkas tapi membuat air liur kuar hehe..
teringain pula nak makan pekasam

Unknown said...

Tq sharing...nk cuba lah nanti!

Mrs Velentine said...

nampak sedap..nnt try

sherotpetot said...

saya kureng gemorr sikit pekasam2 nii. ngee