KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, April 12, 2012

Global OBESITY warning!!!

Assalamualaikum... Halo readers!! Have you had your SHAKE today???

Global OBESITY warning!!! Ask me for solution! :)

Hai.. ni aku.. Ninaz yang rendang..mata sepet hidung conget..hahahahaha.. aku dah lost 5kg.. tengah poyo giler ni skg.. dah bosan dah maintain dengan turun 5kg.. aku nak up lagi 5kg, bagi total lost 10kg... muahaha.. doakan aku yang gelabah ni :P

Haaaiii.. ni adik aku.. aini. Dia dah lost 9kg.. hehe.. amazing kan.. dia nak lost lagi 10kg.. doakan dia yea! :0

Haiii... ni sawoku.. kihkihkih.. dah gain muscle giler2.. Amazing kan.. dia malu nak tunjuk.. awwww! geli nyah! kan dah kena penumbuk..hahahaha.. :P

Ramai betul orang Obesity sekarang kan.. Setiap kali aku jalan, setiap kali tu jea jumpa orang yang overweight dan obesity tahap 1, tahap 2. Kesian aku tengok.. jalan pun tercungap2. Tapi bila tengok kat tangan, ada keropok lekor, ada air manis, ada goreng pisang.. huuuuuuu... Sia2 jea jalan keliling tasik kalau benda tu jugak masuk dalam mulut. Tasik ni agak luas, Kalau korang berjalan kaki keliling tasik, dapat la jugak bakar kalori, tapi kalau korang berjalan sambil topup goreng pisang.. mak aih!! tak sempat nak bakar kalori, kalori duakaliganda dah masuk balik.. huuuuuuuuuuu.... :(

Aku kagum bila tengok orang yang berisi tercungap2 jogging dan berlari2.. Rasa nak pergi dekat dia, tepuk2 kat belakang.. dan nak ucap TAHNIAH! TAHNIAH SEBAB ANDA SAYANG DIRI ANDA!! :) Mungkin orang tu tengah berusaha untuk loseweight, mungkin orang tu dah sedar dia dah mula rasa sakit2 dan perlu segera bertindak sebelum terlambat.. So, kita PATUT SUPPORT dia... bukan MENJATUHKAN SEMANGAT DIA..

Semalam aku ada nampak satu keluarga masa tengah jalan2 kat tasik.. Ada ayah, ada mak, ada nak perempuan tiga orang.. mereka SEMUA obesiti kecuali anak perempuan yang kecil sekali dalam umur 3 tahun kot.. dan tak mustahil, yang kecik sekali tu akan jadi macam kakak dan makayah diaorang jugak satu hari nanti (sama saiz).. huuuuuuu.... sedih kan.. SO, sape yang perlu bantu diaorang??? KITA2lah kan.. misi nutrisi sihat amat-amat2 diperlukan disini.. :)

Impian kami: Nak ada rumah yang indah dan permai macam ni.. :)

dan... ada jambatan landskap yang lawa giler kemain lebih lagi dari ni.. pastu,, ada sungai mengalir dengan tenang dibawahnya... wahahaha.. *bajet*


oK, stop kejap kat kedai ni.. dari minggu lepas lagi aku duk terbayang2 muka depan kedai ni..huuuu

Dah lama giler aku mengidam pau ni... Time duk belajar kat tanjong malim, tak de pulak perasaan nak makan pau ni, tapi bila dah jauh, barulah mengada-ngada nak makan pau.. Muahahahhaa :D

Nafsu punya pasal.. tiga bungkus aku beli pau yang belum kukus. Pau kacang, pau kaya, pau ayam.. heeee.. buat stok kat rumah, alang-alang datang jauh kan.. beli pau yang dah masak sepenuhnya tiga ketul jea.. cukup sorang satu. Tapi ada mamat ni cakap pau ni tak sedap, aku rasa macam nak cepuk jea.. tapi, sayang punya pasal, tak jadi nak cepuk.. hahaha :D

Ni pau yang dah masak... hehehe.. ada rasa terliur tak? :P

OTW balik, singgah jap jenguk kampung halaman.. 4 Tahun bertapa kat sini.. rindu pulak time2 belajar., time2 duduk ramai2 dengan kawan2.. Masa mula2 aku masuk UPSI, kolej tinggi ni laa aku menumpang. tak sampai satu sem pown..

Lepas dapat masuk SUKSIS, terus bertukar ke kolej sebelah yang pendek ni.. heeee.. lama juga aku bertapa kat sini.. fuh~ rindunya kat kawan2.. :)

Bila masuk tahun akhir, aku mengada2 Keluar kolej. nak p duduk rumah sewa. Ala, rumah sewa tak jauh mana pown., depan kolej jugak. Hahahaha.. rindu mc ja, ida, iqa.. Kami la yang mengada2 keluar kolej tu... kihkihkihkih.. heee.. kat sini jugaklah TERSIMPAN MEMORI INDAH dalam kamus hidupku.. ceh~ Jiwang satttt...~

we LOVE UPSI.. :)

Sempat lagi kitaorang singgah kat pasar malam bukit beruntung.. heee.. jenguk kampung si tanakwagu ni la.. sempat jugaklah dia bertapa kat bukit beruntung dekat 6 bulan.. rindu pasar malam katanya.. hehehe..

Dah lama jugak aku tak merayap kat pasar malam.. kalau uptown,downtown selalu laa.. eh? bukanke lebih kurang ke uptown downtown dengan pasar malam??? ceh~

Penuh sesak dengan rakyat Malaysia kat pasar malam. Suka sangat kot diorang kat tempat ramai2 macam ni.. sama hobi dengan aku.. suka kat tempat ramai orang..heee... tetiba si Danish cakap... : " Patutlaaaa rakyat Malaysia gemuk-gemuk... banyak makanan rupanya.." . Nak tergelak aku.. haha.. betul jugak cakap dia.... bayangkan.. malam-malam buta boleh lagi makan kepak madu bagai, murtabak, nasi bagai segala mak limah ada.., ayam celup tepung celup macam2 pun ada... waaaa... jenuh aku nak list semua makanan yang ada tuh..... patutla kadar obesiti kat Malaysia makin meningkat.. :) tak hairanlah kan..kan..kan.. (^_^)

Ok..dah. dah kering otak aku nak perah untuk satu entry ni.. maklumlah.. bulan lepas bersara kejap dari berbelog.. kikiki..

Terima kasih..jemput datang lagi

Nak KURUS? nak GEMUK?? PM LAH SAYA- 0199594525
Tudung: Pasar Malam Jalan TAR
Nuala Triangle Dress : Modish Mode House
Cardigan: Diesel
Jeans : Levi's
Shoes : Pasar Malam Jalan TAR

Papai!!





No comments: