KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, December 23, 2012

Telur Separuh Masak

Assalamualaikum... Halo readers!!! have you had your SHAKE today??

Makanan kecintaan dot.dot.dot. Apa khasiat telur yang dimasak separuh ni yea?

Antara yang aku jumpa dekat google: 

- Perlindungan serta menjaga kesihatan jantung
- Perlindungan kanser

Aku ada jumpa belog yang review pasal khasiat telur nih. Klik link ni yea KAMEK MPUN TOK

Nak masak telur ni senang jea. Tak payah guna dapur pun. Cuma guna heater jea untuk panaskan air. pastu masukkan air panas menggelegak dalam bekas ni sampai penuh. sebelum tu letak la telur dulu, baru taruk air. Then tutup. tunggu la sampai air panas tadi bertakung dalam bekas kuning kat bawah tuh. :D

Aku actually tak suka pun makan telur yang lembik2 ni. huwaa.. tragis rasa nak telan. Tapi bila orang rumah suka, eh? org rumah?.. haha, aku pun suka la sekali. Tapiiii.. telur putih jea yang aku makan, yang kuning tu tak sampai seru lagi nak telan. huwahuwahuwa..

Letak kicap + pepper.. memang sedapppp


k bai!


1 comment:

PUAN PIA said...

dl masa dok kt upsi, rajin gk kami sehousemate buat telur separuh masak.. makan gn roti.. yummmy