KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM

Thursday, September 1, 2011

Selamat Jalan Tanakwaguku, Semoga perjalananmu dipermudahkan. AMIN!!

Assalamualaikum, Salam 3 syawal...

hai readers!! selamat malam. malam-malam buta ni aku masih lagi mengadap laptop ni haa.. mata tak dapat lelap. tak tahu laa sebab perut penuh ataupun sebab kerisauan dan kegusaran yang sedang melanda diriku saat ini..

Petang tadi korang pergi mana? tentu pergi makan gulai kawah, tak pun gulai darat. betul tak??

Aku hari ni ada dua undangan Majlis Perkahwinan. Tapi dua-dua tak sempat pergi.. Rumah makcik pun tak sempat jelajah habis, lepas Asar terus pergi Kota Bharu, tadi Sawoku naik bas balik KL, so awal-awal lagi kena jalan. Takut tersekat atas jalan, tak pasal-pasal Bas mahligai jalan dulu baru kita orang sampai.

Tapi, kemain awal sampai stesen bas. Dalam tiket, bas akan bertolak jam 9:30 malam, tapi jam 11:30 malam baru sampai, waduh3x. kesian budak tu. esok dah kerja. harap-harap sampai dengan selamat hendaknya.

Baru 2 bulan tak balik kelantan, dah nampak ada kemajuan di bandar kelantan. kalau KL ada jalan bertingkat-tingkat.. kelantan pun sekarang dah maju woohh!! dah ada jalan bertingkat-tingkat!! hekhekhek.. Tapi, Rakyat kelantan memang ramai! tiap kali raya, kalau ada highway 14 tingkat sekalipun, JEM tetap JEM, jalan atas dengan jalan bawah jea yang tak jem =(

Hari ni aku singgah tepi sungai kelantan kejap...


Menghirup udara yang segar sambil melihat keindahan alam ciptaan TUHAN.. sambil melihat pembangunan yang kian pesat membangun... terdetik di hati..sememangnya..Aku bangga menjadi anak kelantan! hehehehe =)


Tak sangka pulak hari ni rezeki kami adik beradik murah sikit. mungkin tadi keluar rumah langkah kanan kot.. Ada orang belanja makan.. kenny Rogers lagii tu.. apa lagii... hantam terus!!

Tapikan, cara serve kat sini dengan kat tempat yang aku makan sebelum ni memang berbeza lah.. sangat-sangat berbeza.. pelik jugak aku.. macam mana layanan diorang tak sama erk? padahal bawah satu bumbung tu.. tempat jea lain-lain.. hurm..

AAahhh! pedulik! yang penting, perut aku kenyang,, harap-harap lain kali bila aku datang lagi makan situ, ada pembaharuan lah yea..

Budak-budak ni baham nasik..

Aku makan spageti jea, bajet western..muahahaha XD

Muffin ni best.. rasanya seakan rasa muffin yang aku buat <- perasan tahap gaban

Dua orang manusia ni memang kuat melahap.. makan sampai tak ingat aku dan adik aku lagi sorang ada kat tepi..


Haa...yang dua orang ni memang calon menantu yang terbaik.. Ayu + sopan lagi tuu.. memang sangat-sangat beradap ketika makan


Terima kasih yea wak. belanja kami makan. lain kali belanja laaa lagi =D

Saat yang paling aku tak suka sudah hampir tiba.. berat sungguh rasa hati.. berat sampai aku tak dapat nak lelapkan mata sampai laaaa ni...hukhukhuk.. kosusa ginawoku..

Dalam jam 9:15pm kami terus ke hentian bas, dalam tiket, bas akan bertolak jam 9:30 malam, tapi setelah 2 jam menunggu, jam 11:30 baru nampak asap bas. sempat laa jugak kami bergosip sakan.. nasib bas datang awal, kalau lambat sikit jea lagi,, terburai tong sampah tepi aku ni.. =D

(T____T), babai tanakwaguku... aku doakan, dirimu selamat sampai. mudah-mudahan perjalananmu di permudahkan. Jumpa lagi... ;(

p/s: jam menunjukkan pukul 3:10 pagi.. mata aku masih lagi segar bugar. tiada tanda-tanda mengantuk disitu...

papai!!




1 comment:

Deena Yasmin said...

terliur tgk muffin tu nina... ;)