KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM

Tuesday, June 4, 2013

Aiskrim campur 2 riyal jah boh!

Assalamualaikum..  Halo readers! Have you had your SHAKE today??? 

Dulu, masa zaman cinta cintun, time abang buat praktikal dekat SMK Seksyen 11, kami selalu jugak la pergi dating dekat seksyen 2 Shah Alam kalau tak silap. Kat situ ada ABC sedap wooo. serius sedap sangat. dah la tinggi ABCnya, isi kat dalam pulak tu banyak. sedap 'sengoti' bak kata oghe kelate. hikhikhik. 

Actually, aku bukan nak cerita pasal ABC, tapi aku nak cerita pasal Aiskrim campur lapis-lapis yang aku makan tadi. wakakaka. Aku ingat ABC jea yang campur. Aiskrim pun ada jugak yang campur. 'daghat' la aku nih. Tahu tak 'daghat' tu apa?  

Aku main letak jea nama ais krim campur lapis-lapis tu, sebab? aiskrim tu dia letak dua lapis. campur2 dengan benda lain. meh aku tunjuk meh. 

LOKASI: RANTAU PANJANG 
HARGA SEBEKAS: RM2

Basikal bergerak yang jual Aiskrim. kerlasss gitu


Memula aku tengok dia bubuh kacang hitam, pulut, biji selasih, agar-agar hitam dan jelley merah tu, yang macam dalam gambar kat atas.. Lepas tu dia taruk aiskrim beberapa skop, lepastu dia tabur roti (potong dadu siap2), lepas tu dia taruk aiskrim lagi. last sekali baru dia tabur kacang tanah, jagung, agar2 campur warna dan hias dengan coklat.

Nampak tak yang ketul2 empatsegi tu? haa. Tula roti. 



Lepas tu aku bayar 2 hengget, terus boleh makan. Murah kan? Kat KL boleh dapat tak 2 hengget? ahaks!



Kalau datang Kelantan, boleh la singgah Rantau Panjang. Cari aiskrim campur ni eh! 

Ok la, tu jea yang aku nak cerita. pasal aiskrim semata. mohon terliur yea. kahkah. 

TQ for reading. K Bai!   



37 comments:

Annyss Aleeya said...

aiskrim lapis-lapis? nie namenye aiskrim baba la kak Nina. hehe. anys pun suka makan aiskrim tuh. only in kelantan. haha.

Khai♥Rin : anies said...

Knape org k'tan yg dok kl xjual eskrem ni? Mmmmmmmmmmm

NinaAz said...

akak main hentam jea annyss. wakakaka :P

nia_cheroniah said...

oloh sedapnyo! terliur sudaa~ x penah try lagi.aritu ada gi rantau pnjg tp x ternmpk plak aiskrim ni. daghat.haha :P

zulaikha megat said...

mmg murah giler...puas makan sbb byk..boleh kongsi 2 orang sebekas tu kan..

'daghat' tu apa dik..tolong explain..hehe

hana hadi said...

hana pernah makan ni. hana pun beli kat perempuan berpurnah tu.. :) hana selalu bagitau dia xnak letak jangung.. hehe

p/s: hana belajar kat KB asal kedah

Nastyna said...

pass sini semangkuk boh. terliur kawe tengok.

cha said...

Pergh sedapnya. First time tgk aiskrim camni u. Hish saje je u kan buat i terliur haha. Eh u org kelantan ke?

Normi Nieza said...

aiskrim baba..i like..:)

Liza Razak said...

uishh..rare ni !

Tengku Fauziana said...

sedap nyer..murah lak tu..
dah lama giler arr tak balik kelate..

cintabella said...

last week baru makan..ais krim baba kan :)

Tihara said...

permohonan untuk terliur tu memang sangatberjaya..terus ngidam nih :)

S.NorFatihah said...

Sedapp gila tengok ! Hikhik , makan tengah panas2 mcm skrg pulak kan :D

zeera lily said...

ok, terliur!
ape?? kelantan?? ingat kan rantau panjang klang.. dekat sikit.. wuhuu..
xpe..cari akal utk homemade...hihihi

Amanina Mads said...

wah uniknya tak pernah makan lg..hehe

LYAfrina said...

sedakkknyer...
kalerpol lagi warnanyer..

Nia said...

Laa,..Rantau Panjang Kelantan rupanya,..dekat Port Klang pun ada Rantau Panjang, ingatkan dekat la kalau nak pegi pun,..hehe..

Giorgio Izas said...

Wah... bset ni.. Rantau Panjang Kelantan ke?... Kampung Giorgio 2... (^_^)

Cik Yaya said...

mak aiihh..punye bnyk isi rm2 jee???!! adess jao la plak...kat klntn..huu klang mmg xdpt cmni nih! jeles laaa

seharum kasturi said...

klulah ada jet , boleh la terbang ker rantau panjang mkn ais skrim tuh ... huhuhuuu ... blh wat sendiri sebenarnya . nice sharing , thanks . mcm nak wat sendiri lak ...

Zura Lee said...

blk raya nnt zura nk g rantau pjg cari eskrem nih...

Deqla Manjew said...

saje je nk buat org terliur..huhu..sedapnyeee!!

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

nampak memang sedap...murah pulak tu..

Cho Zila said...

ingatkan tadi kat mekah.. riyaller katakana rupanya kat Kelantan.. alamak kreatifnyer orang siam kot.. akan ku cari kalau tercampak ke sana,,,

Mizz Aiza said...

nampak sedap la nina.. memang sangat murah rm2.00.. kenapa tak jumpa di KL? huhu..

Eyesha Zaidin said...

assalamualaikum..
huhu...syukur tak mengidam tgk benda ni...
singgah sini empunya blog =)

nadia arrumaisha said...

akak slalu balek kelantan sebab suami akak org sane tp blum berkesempatan pegi jalan2.... huhuhu KB mall pn xjejak lagik....huhuhu

Alia Laila said...

Alamak kenapa bila singgah Rantau Panjang bila balik Kelantan tak terjumpa pulak asikrim ni. Lepasni kena cari betul-betul nii !

NinaAz said...

Ada alia. Hihi. Manyak dah skg ni. Mcm bercawang-cawangan pulak. Hihi

Mawardi Yunus said...

waaa.. bestnya.. aritu pegi x leh beli sebab perut meragam huhu ... kt tempt lain xder ni

jaakechik said...

bestnya gi derakk rantau pjg...

mai la di pgkln kubor ni, jaa duk sini nih.......

pgkln kubor pun ado aiskrim ni...

aiskrim ni mmg femes...

nik ros said...

nampak sedap...sis pun pernah mkn abc kat seksyen 2 ngan adik dulu.mmg best abc nya.mcm2 ada

QasehnyaRania said...

mcm best ni. sy tak pernah sampai klantan lagi la.kalau sampai harus carik ni. hihi

alya aina said...

Sesiapa yg tahu tk mcmmana nk dpatkan bkas ltak aiskrim tu

alya aina said...

Sesiapa yg tahu tk mcmmana nk dpatkan bkas ltak aiskrim turn.

alya aina said...

Sesiapa yg tahu tk mcmmana nk dpatkan bkas ltak aiskrim turn.