KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, November 1, 2014

Review: Nutrimetics Magix Lip Colour

Assalamualaikum..  Halo readers! Have you had your SHAKE today??? 


Ini SERIUS! Tak pernah-pernah aku ada koleksi LIPSTICK sendiri. Tapi tahun ni, sempena tahun pertama jadi mak-mak ni tetiba berlipstick laa pulaaa kita... LIPSTICK FREE pula tu. kikiki. 

Alkisahhh.. Raya puasa yang lepas, aku adalah cuba pakai lipbalm yang adik aku punya. Brand? brand ni agak femes. Kalau google, berlambak-lambak orang buat review. kira brand yang bagus jugak lah. Harga? Murah jea, korang ada duit merah dua keping mampu sangat belinya. Memang aku jatuh hati dengan lipbalm tu. Tak ada kesan yang negatif pada lip aku dan aku selesa sangat pakai bendalah tu. 

Lip aku memang jenis yang sensitif tahap sederhana. So, aku perlu berhati-hati dalam memakai dan memilih lipbalm. Lipstik? Oh. Last aku pakai lipstik masa majlis kawin aku yang lalu. tu pun yang mak andam punya. Lipstik sendiri? memang dah bertahun-tahun nanhado, dan aku jenis kategori yang tak suka berlipstik bagai plus memiliki lip yang sensitif terhadap lipstik. 

Lepas raya, mulalah edisi jejak mencari lipbalm yang semacam sebijik adik aku punya tu. GUARDIAN ada jual. Tapi malang tak berbau, dia dah ugrade jadi bentuk lain dan upgrade tambah vitamin e katanya. Tapi, suka punya pasal aku cubalah beli, kot-kot lagi best dari yang lama.. kata upgrade vitamin e kann.. 

Sekaliiii. bila aku pakai. Dalam masa seminggu bibir aku jadi menggerutu. Dah la muka aku ni memang jenis yang menggerutu, bibir punnn nak menggerutu bagai apahal?. Hadoi. sadis betul. Bukan takat menggerutu, ada timbul bijik-bijik kecik macam pasir gitu kat bibir aku. Lepastu aku rasa semacam bengkak tebal jea bibir aku, dah macam bibir angelina jolie pulak aku rasa. wahahaha. Nasib. nasib. 


Balik kampung, aku ngadu kat mama aku. Mama aku pun apa lagi, iklanlahh dia punya lipbalm kat aku. Nah! pakai lipbalm ma ni. Ma dari dulu sampai laaa ni pakai lipbalm hak ni jaaa. tak tukar-tukar. Pakai lipbalm ni, pastu ma pakailah gincu. Aku pun jeling sebelah mata. Dalam hati, Alah ma ni. lipbalm ni lagi... nurimetics, nutrimetics. nutrimetics. hadoii... Nak tak nak aku cubalah pakai, kot-kot ada miracle kan. kikiki. Alhamdulillah. bibir aku kembali normal seperti biasa...wink3. Tapi aku tak beli pun lipbalm nutrimetics tu. tak kuasa heden. rasa macam old skul sangat. hahahhahaha.. pang!!! pelempang sedas. 

Berbalik kepada tajuk review diatas, mukaddimah panjang tak ingat. Nak dijadikan cerita macam mana aku dapat lipstik percuma. Adalah satu hari tu, aku ternampak dua ketul lipstik atas meja kawan aku. Bila aku nampak kotak tu tulis nutrimetics, aku pun menyibuk lahh, godek punya godek.. tanya punya tanya.. tup-tup kawan aku cakap, ambik ah, aku bagi kat kau. erk? bahaha. aku apalagi, orang dah bagi ambik jealah. hahaha. Dia suruh aku pilih antara dua lipstick yang dia ada tu, satu warna hijau, satu lagi warna oren kalau tak silap. Hijau yang kuminat :P 

Tadaaaa!!! Ini dia. NUTRIMETICS MAGIX LIP COLOUR! TQ Mazni! bagi iolls lipstick yang best gile nih. Muah ciked!!




Abaikan bergerigis-bergerigis itu. Kuat sangat sental kot sampai jadi macam ni. hihi

Magix Lip Colour ni sebenarnya ada tiga warna: Purple, Hijau Oren.. Warna tu tak memainkan peranan pun. Maksud aku, kalau korang pakai warna hijau, lip korang akan jadi hijau. oh. tidak.tidak sama sekali. Magix lip Colour ni dia ikut kita punya body chemistry. Ada orang, bila pakai, lip akan jadi merah makngah, ada orang biasa-biasa jea, ada orang luar biasa. Depends

So far! aku rasa inilah lipstick yang terbaik untuk bibir aku buat masa ini. Bibir sentiasa lembap, tak kering, tak menggelupas dan bibir tak jadi lebam.  Masalah bibir sensitif tiada lagi! Kini! bibirku merah senantiasa bersamamu nutrimetics! tudiaaaa. slogan kata. bahaha.


Magix Green Mint Lipstic User! :)


NUTRIMETICS MAGIX LIP COLOUR - HIGHLY RECCOMENDED! 


~ MURAH DAN BERBALOI ~  

TQ for reading! K bai~   




1 comment:

Tie HT said...

sebut nutrimetics, akak suka facial wash dia yang apricot tu
pakai masa zaman study dedulu..sejuk jer muka :)