KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, November 29, 2013

Resepi Smoothie yang sedap dan sihat!

Assalamualaikum..  Halo readers! Have you had your SHAKE today??? 

Entri hari ni aku nak share dengan kawan2 dan pengunjung belog aku ni pasal resepi smoothie yang pernah aku minum sebelum ni. 

Bagi yang baru berjinak2 untuk pilih jalan diet dengan cara sihat tu, wajarlah kamu mencuba resepi ini yak! Bagi yang tak diet pun, boleh cuba jugak! :) 

Oh ya! resepi aku ni, aku taruk protein herbalife, dan tak letak ais! abaikan sajalah yea protein herbalife tu, tapi kalo rasa nak cuba herbalife, boleh la contact aku! hehe - 0193190117 (bisness number *iklan kejap*) 

1) Banana Peanut Butter Smoothie 


- Air masak 
- 2 sudu besar natural yogurt 
- 2 sudu besar instant oatmeal 
- 1 sudu besar whey protein herbalife 
- 2 sudu kecil natural peanut butter 
- sebiji pisang 
- 5-7 biji strawberi sejuk 

*Blend semua diatas* 

2) Strawberi Oatmeal Smoothie


- Air masak 
- 2 sudu besar natural yogurt 
- 2 sudu besar strawberi soy powder herbalife 
- 1 sudu besar oatmeal 
- satu sudu kecil ekstrak vanila 
- sebiji pisang 
- 5-7 biji strawberi sejuk 

*Blend semua diatas* 

3) Mango and Banana Smoothies


-  Air masak 
- sebiji pisang 
- sebiji mangga masak ranum 
- 2 sudu besar natural yogurt 
- 2 sudu besar instant oatmeal 

*Blend semua diatas* 

4) Cappucino Banana Smoothie


- sebiji pisang 
- 2 sudu besar instant oatmeal 
- satu sudu kecil natural peanut butter 
- 2 sudu besar cappucino soy powder herbalife 
- satu sudu besar whey protein herbalife 

*Blend semua diatas* 

Okeh! amacam? mengancam tak aku punya smoothie?  

Ahaks? 

Padahal lebih kurang jea resepinya kan. taruk oat, yogurt dan buah2 pilihan jea. 

Aku suka blend dengan yogurt. At least, kalau ada yogurt, ada buah., tu pun dah cukup lazat taw!! 

BTW, aku paling suka smoothie mangga! serius best! 

Selamat mencuba yea! 

Tq for reading. K bai!    




5 comments:

asyifamustaffa said...

Wow...! Sihat mnum gini...:-)

Selvia Sari said...

Tampak lezat Mango and Banana Smoothies :9
Mauuu

Adriannasyaz said...

Sedap je ni..hehe

Singhh dan folo nina kmbali..salam kenal :)

~ NANA ~ said...

tergoda dgn banana peanut butter tu sbb i suka peanut! hihi...kalau rajin blh try ni

Unknown said...

wahh berbuih2.. geram pulak tgk.. haha