KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, October 24, 2010

FeVreT oRang duLu2....

4:57pm: NinaAz baru lepas makan tgh hari...hehehe...

Menu utama: Nasi putih, Budu, Sambal belacan, lemak daging..

hah???lemak daging???? hehehe...yaaaa...lemak daging...

gulp!...

first time aku makan lemak daging ni..sebelum ni..aku juz tengok jer family aku makan..lemak daging adalah fevret turun temurun family mama aku..nenek aku memang suka lemak daging ni..(bukan lemak ayam taw)kalau p pasar..dia siap beli lagi..(kalu aku..buang je..huhu) cara nak masak..senang je....tumis bawang...taruk lemak...letak minyak sikit..huuuu...

but..abah aku paling pantang tgk lauk ni..pantang marah..bukan pantang suka...hehe, dia cakap bahaya makan...tp mama plak cakap..

"tak pe..bukan selalu..sekali sekala..lagi pun..pas makan..kita minum la air suam..janla minum air sejuk"..hehhee...baiklah mamaaaa....

bagi aku...lemak daging ni..best..lembik2..kenyal2..umpppHHH la jugak...tapi...cukuplah sekali untuk setahun aku makan lauk ni...hehehe....

amacam kawan2??? nak cuba ker...?? try laaa...rugi kalo xpernah rasa...

~LemAK Daging..~

No comments: