KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, February 27, 2011

Bukit BroGa

Yeah!! Akhirnya berjaya jugak aku *rungkas* Bukit Broga..!!!! Sampai puncak tu! Lebih Kurang 1 Jam perjalanan yang berliku dan beronak duri ini.. =D But!! sangat2 seronak bila dah sampai kat atas.. penat time daki tu dah tak igt dah..yang igt! SNAP! SNAP! jgn xSNAP!! =P

Bukit Broga ni terletak di Semenyih.. KM dari rumah aku kurang pasti la pulak, cuma yang pasti, xsampai pun 45minit dah smpai kat tempat parking kereta utk daki broga ni.. RM2 per entry =D -> Free??? parking tepi jalan free!~

Dengan ketinggian 400 meter, 1279 kaki atas paras laut, pemandangan dari atas puncak broga sangat cantik!! dan aku pulak tidak melepaskan peluang utk jejak sampai atas... boleh tahan jugak aku ni yea...pas ni dah tak kena buli lagi, ,,, It's an easy hiking. =P tak caye aku sampai puncak broga??? sila lihat pic dibawah =D

6:30 pagi8:oo pagiGunung Tok Wan??? lain kali la daki..tak sempat ari ni..ekekeke ~ pic bajet sampai atasNice VIEW!!
Layan~Tips~Barang2 keperluan utk mendaki bukit :
1) Torch Light (bawak yea! tapi ada jugak tu dijual sebelum mulakan pengmbaraan)
2) Pakaian ikut kesesuain..jan la pakai skirt plak yea..elakkan jeans,,track suit y terbaik!
3) Kasut yang ada grip dan tak licin.. lagi bagus kalau ada hiking shoes =P
4) Makanan + air = Utk tenaga..penting ni!
5) Kekuatan mental dan fizikal.. BUt., Kekuatan Mental adalah yang paling penting! =D
6) Bawak beg yang tidak terlalu berat dan tidak menyusahkan diri sendiri utk hiking!

~Selamat mendaki! FallS in love oredy ..~



No comments: