KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, May 27, 2011

Yang Ku Tahu, Cinta Itu Indah

"Kalau benar cintakan keamanan dan keharmonian .. maka tidak perlulah untuk memulakan persengketaan dan permusuhan yang sebenarnya datang dari diri sendiri"

"Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna .. banyak yang perlu dikorbankan .. banyak juga yang perlu dilepaskan .. sesekali langkah tersadung .. rebah menyembah .. sesekali melangkah gagah tersenyum megah .. dan .. semua itu memerlukan pengorbanan .. menentukan kesabaran .. dan .. air mata .. Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul .. usah gusar pada anugerah ILLAHI .. anggaplah sesekali di duga itu sekadar untuk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan"

Kita kena bijak berfikir mengapa orang yang kita sayang menyayangi orang lain dalam diam .. mungkin kerana ada beberapa sikap kita yang tidak disukai oleh pasangan kita .. tidak perlu untuk memarahi insan yang disayangi oleh pasangan kita itu .. namun tanyalah pada diri anda ..

kadang-kala cinta tidak bermakna kita memiliki..bagilah peluang untuk pasangan kita mengecapi kebahagiaan walaupun bukan dengan diri kita dan meskipun hati kita terluka .. namun pengorbanan itu baik untuk melihat orang yang kita sayang bahagia dan gembira daripada terus dengan kita tetapi menjadi beban untuk dirinya dan membuatkan orang yang kita sayang itu terseksa jiwanya untuk mendapatkan kebahagiaan dengan orang lain ..

Credit to: Qaseh Arrianni

Dugaan silih berganti, pengorbanan kian lama kian menggunung tinggi, sedar tak sedar dari hari berganti bulan, dari bulan berganti tahun.. Namun, masih sukar lagikah untuk melupakan? masih payah lagikah untuk menerima kenyataan? Dalam kepiluan, dalam kegusaran, masih lagi kuat berdiri, masih lagi mampu menerima ujian Ilahi...

Dari kejauhan, hanya satu yang ku mohon.. "Ya Allah.. lembutkanlah hati mereka...."


No comments: