KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, June 3, 2012

"Jaga diri baik-baik yea..."

Assalamualaikum.. Halo readers!! Have you had your SHAKE today??

Awal2 masa dapat tahu bond dapat posting SARAWAK.. Mak aiiiii.. terkedu kejap aku. Dah la masu tu kami baru lepas habis kursus. Tak de mood langsung aku nak tapau makanan bawak balik rumah, padahal banyak makanan lebih gara2 kursus yang tak mendapat sambutan. SERIOUS! down kejap aku.. wawawawawawa...

Bond pun muka seposen jea.. nak kata happy dapat kerja, yes! kami bersyukur, tapi... tempat yang ditawarkan membuatkan kami keberatan.. huuuu.. mana tak nyaa... tak pernah berjauhan.. ceh! lebih2 pulak.. hahaha

Pernah dia naik KPM, konon nak buat rayuan dan tukar suka sama suka. tapi hampeh! tak layan.. yea laa.. kami ni bukan anak Jutawan mahupun angkasawan.. kami ni biasa2 jea.. sape la nak layan.. by hook, or by crook.. kena terima jugak laa kan.. sob..sob.. sedih wwoooooo... kalau aku tadah baldi, mahu satu perigi ni air mata.. :P

23 Mei 2012 : Awal giler kot aku bangun.. cepat2 bersiap.. semangat ni nak hantar bond pergi orientasi. Tak maw redah jem + tak tahu mana letaknya Pearl hotel (jalan klang lama taw, hotel xtaw ) so, pukul 6 pagi aku dah keluar rumah. tup,tup.. dekat jea hotel tu,, tak sampai pukul 7 kami dah parking keta depan hotel.. heee.. semangat tak kami??

Ramai giler cikgu2 dari semenanjung dapat posting Sarawak.. 800 orang kot.. ada sorang tu, aku tengok perut dia buncit (pregnant), cekal + tabah betul.. huhuhu.. tentu dia pun sedih kan nak berjauhan dengan suami tercinta,, lagi2 tengah mengandung.. huuu.. Sabar jea lah.. Setiap apa yang berlaku, ada hikmah disebaliknya (sedapkan hati)

Bond dan rakan2 seperjuangan yang sama2 akan naik belon! yeay!

Malam tu aku pergi lagi ke hotel, terus bersiap2 utk ke KLIA, sebab jam 4 pagi diaorang dah kena ada sana. Agak lama aku tunggu di lobby hotel, entah apa la yang dibebelkan dalam orientasi tu.. sempat jugak aku interbiu keluarga2 yang sedang menunggu anak mereka.. bila diaorang tanya, "adik ni, tunggu sape?"... heee.. takkan aku nak jawab, tunggu anak jugak kot,, nampak benor nipunya.. "saya tunggu tunang saya..".. hahahahaa.. yea la kau.. bila dah jawab macam tu.. bertubi2 soalan diaorang tanya.. tak sedih kea kena jauh ngn tunang?.. nanti bila dah kawin macam mana? nak ikut p sarawak kea? bla..bla.. ADEH~ rileks mak cik, rileks,, bertenang.. dia ada lagi dalam hotel ni.. tak sampai sarawak lagi (dalam hati).. hahahaha

Kami terus menuju ke KLIA dalam jam 12 tengah malam.. Lepak2 dulu dekat rnr Dengkil, pastu baru terus ke KLIA.. hurm, bila dah sampai sana.. tetiba rasa.. Inilah saatnya... aku kena hadapi dengan tenang dan tabah.. ceeeewaaaahhhh gitu!

pukul 6 pagi dia dah kena masuk.. sebak semacam jea aku ni.. nak cakap babai pun dah tak terkeluar.. boleh senyum jea.. lagi2 bila pesanan ringkas darinya yang berbunyi... : " Jaga diri baik-baik yea... tunggu abang balik taw..".. waaaaaaa... lagi parah aku,, aku mampu angguk jea.. huhuhuhuhu.. sadis2... tapi pura-pura senyum.. mata rasa dah panas semacam dah... cepat2 aku lambai.. terus keluar...

Tengah layan mood sedih.. tetiba tukar jadi mood nak marah pulah.. kebaboommm punya traffic.. aku tengah sedih2 ni, ko pergi saman pulak keta aku.. rileks doe,, baru jam 6 pagi.. awal lagi kottttt... phiuww.. tak pe.. tak pe.. Anggaplah ini cabaran.. hehe..

Ok.. sekarang ni pun dah dua minggu bond kat sana.. saman pun aku dah settle bayar.. hehe Langadon gilerrrr kottt.... nasib ada bbm.. boleh bb hari2... time dia p mancing kat Katibas yang tak de line handphone tu.. berhubung melalui facebook jeaaa kami.. line internet ada pulak kan?.. pelik kan? hahaha.. Dia pun happy dengan kehidupan baru dia di sana.. Aku pun happy untuk dia.. ALHAMDULILLAH..

Papai!!




No comments: