KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 29, 2019

Resepi Asam Pedas Kelantan

Assalamualaikum... 

Harini aku nak share menu simple lagi. Asam pedas versi kelate. Hehehe. 
Selalu aku tengok je adik aku masak. Kalini aku try buat sendiri. 
Resepi simple ya amat.... Orang yang malas macam aku ni pun boleh jadi rajin taw taw taw. 

Bahan-bahan:



Ikan (aku guna ikan baung)
Lengkuas 
Bawang merah 
Cili kering 
Kunyit idop 
Asam keping 
Bawang putih (2 uls - ketuk ketuk aje) 
Daun kesom 
Garam gula secukup rasa 

Cara-caranya: 

Lengkuas, bawang merah, cili kering, kunyit tu semua blend. 
Masukkan bahan blend tadi dalam periuk, tambah air. 
Masukkan asam keping dengan bawang putih. Biar sampai mendidih. 
Masukkan daun kesom, garam gulu secukup rasa. 
Last sekali baru masukkan ikan. 

Dah siaaappppp!!! Hehehe



Selamat mencuba!! 

TQ for reading




3 comments:

Anum said...

sedapnyaaaaaaaaaaaa

Cik Nor said...

amboi..sdapnya asam pedas dia..:)

Suria Amanda said...

lain erk asam pedas kelantan..bukan kaler merah macam selalu...