KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, February 19, 2011

I'm On DIET????

I'm On DIET????? Ahaks! boleh percaya ker ni??? sejak bila plak aku reti diet ni???

Minggu lepas aku dah start latihan Karate... as a Guru Penasihat Karate.. maka secara automatiknya..terjoinla sekali aku berkarate dengan bebudak ni..wakakaka...setelah sekian lama aku menternak lemak2 kat seluruh badan aku ni..dan sekian lama aku tak keluarkan peluh..maka pada hari kejadian..aku semput doe!! malu kat budak2..hahahhaa... warm up pun dah berpeluh sakan... start jam 8.30 sampai jam 10 aku hiah! hiah!...baju pun lencun..muka pun merah..:P

Start dari hari tu lah...aku dah pandai buat push up dan sit up kat rumah... tu pun sebab sifu blackbelt yang pesan...rajin plak aku ni...dan ari ni baru aku perasan,, aku rasa macam nafsu makan aku ni tak menggila sangat seperti sebelum3 ni... macam teratur je plak rutin 'MAKAN' dalam hidup aku dalam masa seminggu ni...:) Aku nak teruskan lah cara makan macam ni..best jer...xlah boyot sgt ni..kalau sebelum,,,fuh~ makan tak igt dunia,, dah la peluh tak keluar langsung, naik tangga pun dah semput..tapi sekarang ok SIKIT la... Ala.. baru seminggu.. Tu pun nak KECOH??? :P

Percaya atau Tidak?? ni lah rutin aku setiap hari..
(perunding : Chentry Danish Dumpong)


Setiap hari selepas bangun tido, aku akan on laptop.. kemudian.. dengan rajinnya aku akan buat warm up yang ringkas...push up 20 kali dan sit up 20 kali... :)

Utk sarapan pulak aku akan minum satu kotak Anlene sahaja.. :)Utk makan tengah hari pula (dalam jam 11am)..biasanya aku akan masak sendiri (rumet aku rajin masak..aku?? rajin la jugak) - aku akan makan nasi seperti biasa... ->fevret aku adalah tempe..sedap weh!lepas makan nasi, aku akan bersiap2 utk ke sekolah...seharian aku di sekolah dari jam 1pm-7pm aku hanya minum air dan makan kuih sahaja.. tu pun kalau sempat...yang wajib hanya air masak sahaja...:) -> ni la kuih yang aku akan makan kalau sempat... sebab ni jea kuih yang aku berkenan kat kantin sekolah ni.. :Pmalam pulak, aku akan makan buns / roti sandwich / biskut sebelum jam 8pm :)sebelum aku lena diulit mimpi yang indah pulak...aku akan sit up lagi 20 kali...dan makanan yang terakhir akan masuk ke dalam perut aku ialah......OK...amacam..agak2 kalau aku maintan makan macam ni..apa akan jadi 5 bulan akan datang ek?? hahaha..bajet betul... wait and see sajalah...entah2 minggu depan dah NGAP semua benda tanpa had..haha.. tapi, jangan jeles la yea kalau ada apa2 perubahan..arap2 ...erm..
**sudah mula berangan**

**All d picture credits to GOOGLE..thanx google**



No comments: