KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM

Wednesday, June 15, 2011

Hidup takkan diganggu kalau kita tak ganggu orang.. Jangan cakap perangai orang macam binatang kalau kita pun lebih dari binatang =)

Ganggu??? korang pernah kena ganggu tak?? tak kira la gangguan dari segi apa, gangguan makhluk halus ke, gangguan manusia yang tak reti bahasa kea. eeiii... seram la kalau cakap pasal ganggu2 ni.. sebab tahun lepas aku pernah terkena..wawawawa.. sampai muntah2 doe.. sampai tak boleh tido.. asal malam jea panas, asal panas jea malam. Tuhan jea tahu seksanya aku time tu.. tapi Alhamdulillah..selamat..

Macam mana pulak gangguan dari ssegi diganggu oleh manusia?? adeh~ macam berbelit je ayat aku ni... Betul kea kalau aku cakap "Hidup kita takkan diganggu kalau kita tak ganggu orang?? setuju?? aku setuju sangat2!!! aku cakap aku sokong..aihh.. mestilah aku sokong, kalau bukan aku yang sokong, sapa lagi yang nak sokong aku.. =)

Tapi, kalau jenis orang yang baik hati tu.. dia biarkan saja orang ganggu hidup dia, sebab bagi dia lama2 orang tu akan bosan..dan tak ganggu dia lagi.. Tapi kalau aku?? hah! sekali dua boleh lagi aku sabar, boleh lagi aku bertahan.. tapi kalau sampai tiga empat kali?? berlarutan sampai setahun??? mampuih aku dah tak boleh bersabar.. So? aku ganggu la dia balik! bukan niat jahat pun., cuma sekadar nak bagi nasihat.. jangan ganggu hidup aku.. tapi?? yang peliknya? Aku pulak yang kena marah, yang kena tengking supaya tak ganggu hidup dia.. adei~ pening2.. biul sekejap aku.. nasib tak pengsan! ada jugak manusia jenis ni atas dunia ni.. Aku pulak dipersalahkan... sapa yang ganggu sapa dulu ni sebenarnya?? hahahahahaha... lawak2.. guling2 sampai menangis aku ketawa.. =D

Ok, dah habis bab ganggu menggangu.. aku nak cakap pulak pasal bab binatang.. =) Dalam banyak2 binatang, binatang apa yang korang suka?? kucing? anjing? arnab? beruk? atau apa jea lah?? Aku paling suka kucing.. meoww!! comel! walaupun kucing ni pemalas dan kuat makan, aku suka jea layan, lagi2 kalau yang jenis bulu lebat..hehe..sedap peluk!

Selama korang hidup ni.. korang pernah jumpa tak perangai manusia yang sama macam perangai binatang?? Aku pun tak reti nak describe macam mana.. Aku pun tak paham apa yang perlu aku paham..dan aku pun tak tahu apa yang aku nak cakap.. dan aku rasa sekarang ni aku tengah melalut entah pe benda dah ni ha.. hahahaha...

Ni aku nak nasihat.. nasihat untuk diri sendiri la.. kalau korang nak dengar nasihat aku ni pun bagus jugak, aku rasa dunia akan aman kot.. ni ha... Apa pun tindakan, percakapan atau pun perlakuan yang kita nak buat., mesti kita fikir dengan waras.. jangan suka hati kita jea nak cakap kat orang.. be professional OK.. =) jangan samakan manusia dengan binatang.. manusia ada akal taw! Lagi satu yang aku nak boldkan.. Jangan cakap perangai orang tu macam binatang kalau kita pun lebih dari binatang... muauaahahahahahaahah!!! peace yoo!!Sabor jea la Mail Lambong oiii!!!

Papai!



6 comments:

Cik Bidadari said...

ada yg mcm binatang... tapi dendiam... kat sebelah umah ni aja cukuplah... dok hina-hina kucing... sabar ajalah... akak cuma mampu berdoa... semoga allah swt beri petunjuk pada hati dia...

My MiRa said...

ololo kenape marah2 ni ehehe

NinaAz said...

mira: mana ada marah..hehehe
cik bidadari: hurm..berdoa sajala..mudah2an diberi petunjuk.. =)

Azeanthy Paiman said...

sis..sabar saja yaa....gangguan tu mmg ada d mana2..same with me.as a professional,just ignored it.hehe..

NinaAz said...

yanz: hurm..cuba sedaya upaya untuk ignore.. huhuhu

ibnubaba_04 said...

aku x penah asenya kena ganggu dekat manusia..sbb aku lah penggangu manusia..haha