KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM

Tuesday, January 8, 2013

Back to School, Back to Normal life

Assalamualaikum... Halo readers!!! have you had your SHAKE today??

Minggu ni dah masuk minggu kedua dan hari ke-5 persekolahan. Ada lagi 40 minggu sebelum cuti akhir persekolahan. Ada lagi 31 hari sebelum cuti Tahun Baru Cina. Cuti seminggu weh! seroonookkkk... hahaha. Apa punya cikgu la macam ni. fikir pasal cuti mengalahkan anak murid. Tapi, ni lah hakikatnya, bila berjauhan dengan keluarga, bila berjauhan dengan suami tercinta (cewah!), time cutilah aku dapat tengok muka diaorang semua. Nak harapkan cuti hujung minggu, rabak lahhhh beg duit aku. hahaha. 

Ok. berbalik pada  awal persekolahan. Macam biasa, sekolah sesi petang bermula jam 1.10 petang. so, cikgu2 mesti masuk seawal yang mungkin sebelum persekolahan bermula. Tapiiiii, awal2 sekolah aku dah buat hal. ewahh! bukan aku yang buat hal, tapi jalan jem yang buatkan hal itu berlaku. :P. Aku rasa aku dah keluar rumah awal. lewat jugaakkkk aku sampai sekolah. first day kerja dah kena MERAH owww.. mana tak merahnya, jam 1.40 baru aku sampai sekolah. bahahaha. sekolah dalam taman, macam ni lahhh.. jem dalam taman oiiiii... sekolah rendah pulak ada kat tepi sekolah aku, biasalah, first day mak bapak yang hantar angkut anak2 ke sekolah. jalan sempit, kereta belambak. kesimpulannya? jemmmmmm!!!. *stressss* 

Seminggu dua nih, aku rasa tenang sangat masuk kelas. budak2 sopan kemain. apa yang aku cakap diaorang dengar. tak de lah sakit tekak aku ni nak cakap kuat2. Tahap dan nada suara aku agak terjaga, pitching pun tak lari, kihkihkih. Budak2 rajin pulak tuh. Kalau aku bagi nota penuh papan putih pun, gigih jea diaorang salin tanpa banyak soal (^_^).Bila aku buat ujikaji sendiri. BIASALAH.... awal2 sekolah. masing2 tak kenal lagi antara satu sama lain. nak bercakap pun segan, nak mengusik kawan2 pun takut. semua tak kenalahhhh kann.. LEPAS ni bila dah kenalll... nahhhh.. tengoklah!. hahahah. Wahai anak didikku, cikgu harap kamu berterusan macam ni yea. sopan dan rajin belajar. cayokkk! 

Azam aku tahun nih, hari2 aku mesti bersemangat datang sekolah, hari2 aku mesti bersemangat masuk kelas, hari2 aku mesti bersemangat nak ngadap buku pengajaran harian. wahaha... yang penting! hari2 aku mesti bersemangat!!!!!!!!!!!! weeeeee~

Selamat bertugas buat semuaaa guru Malaysia! rajin2lah bekerja yeaaa~

k bai!




3 comments:

nik ros said...

ore bachok gak yea..salam kenal :)

NinaAz said...

Iyaaaa.. hihi

Anonymous said...

raya cina tahun ni cuti seminggu juga ya? start brapa haribulan? senang nak susun atur jadual nak balik kg sbb anak dah skolah ni..