KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, January 19, 2013

Karipap Gergasi kukus

Assalamualaikum..  halo readers! Have you had your SHAKE today???


Hari ni aku lepak kat rumah jea. Asalnya nak pergi kepong, jumpa pakar kulit. Kononya nak buang jeragat yang makin gembira naik kat muka aku nih. Tapi abg tak bagi aku pergi sorang2. So, aku postpone next week. Appoinment hari khamis depan. 24hb. Hikhik. Minggu depan bff a.k a cik phia nak teman. Tq cik phia nak teman aku. Nanti aku share kat belog eh pasal treatment jeragat tu ekkkkk.. Doakan aku selamat menjalani treatment jeragat nanti. Ecececeh.



Dari pagi sampai petang. Aku duk depan tv jea.. Layan movies TWILIGHT. Nampak sangat tak ada kerja kan?..

First time aku tengok twilight masa dekat GSC jusco melaka tahun lepas. Tu pun twilight saga 2 kot. Rupa2nya dah ada tiga episod yang sebelumnya. so. Hari ni aku dah khatam semua episod. Baru lah aku tahu jalan cerita dari awal. Cerita yang sangat menarik. Thumbs up!!!

Sebenarnya aku nak show off sikit pasal menu lunch aku hari ni. Hikhik. Dah lama dapur tak berasap. So, hari ni aku asapkan.

Hari ni aku kukus dua ketul pau kacang dan seketul karipap gergasi (bajet nak kurangkan jumlah kalori intake, so aku kukus karipap. Motif sangat!*). Sobsobsob. Ni jea menu lunch aku hari ni. Sebab ni jea yang ada dalam fridge. ; (


Mesti tertanya2kan? Best tak karipap kukus? Best tak? Heeee.. actually ni karipap segera. Kalau kita beli yang segera tu, aku rasa dia dah sedia goreng sikitlaa sebelum dibekukan. Betul tak? Sejujurnyaaa... sedap sangat bila dikukus!!! Serius ok! Lembut jea.



Cukuplah dengan seketul karipap dah buat aku kenyang sangat3. Kesian pau. Terpaksa aku buang sebab dah tak boleh nak masuk. Jamah secoet jea. Gulp!

Karipap ni aku order dengan kawan kat sekolah. Kakak dia yang handmade. Karipap ni berintikan sosej, pastu ada macam fishball kot. Ntahh. Apa lagi dia letak aku tak taw. Yang penting soodappop. Tak pernah aku makan karipap inti macam tu. Seketul rm2.50. Aku order 4 ketul jea. Cukup 4 kali makan. Hahaha


Kalau terasa macam teringin nak order jugak. Boleh cuba PM kat link NIE erk. Heheh. Pandai2 jea aku nih ambik order. Bahaha  larikkkkkkkkkkkkkk ....


K bai!!!


2 comments:

Nik said...

sedap tu. ma nik suka beli yg mcm ni. senang nak masakkan.

NinaAz said...

Yeaa. Memang sedap. Hikhik