KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, November 3, 2011

Lose Weight, Lose Inches!!! [ Ask Me HOW!!! ]

Assalamualaikum..Halo readers!!!

Alhamdulillah.Alhamdulillah.Alhamdulillah.

Sekian lama aku duk menunggu saat ni, kemain nunggunya. bagai menunggu bulan jatuh ke riba. Dengan penuh tekun dan kesabaran yang meninggi aku menunggu. Akhirnya, dalam masa 3 MINGGU sahaja, TANPA BERLAPAR, TANPA MENINGGALKAN SARAPAN, TANPA MENINGGALKAN WAKTU MAKAN TENGAH HARI, PETANG dan MALAM, aku dapat hilangkan berat badan aku sebanyak 1 kilo dan yang paling best! aku hilang 3 INCHI. owh! luar biasa hebat. TERIMA KASIH ALLAH!!!

Aku memang obsess giler tahap gaban kalau sebut bab-bab selim melim ni. Aku pernah DIET giler ntah hape2, tapi still ketat kedepan jugak. Aku pernah jogging, exercise sampai berpeluh meluh. tapi still tak jadi jugak [mana tak jadiknya, exercise 2minit, makan 2jam], aku pernah berlapar pada waktu malam kononnya makan malam akan menyebabkan aku bertambah kurus tapi still sama bertambah2 bambam adalah. dan akhirnya aku give up.

Baik aku makan makan makan tanpa mengenal erti kalori, lemak tepu tak tepu, main masuk jea dalam perut tanpa mengenal erti KESIHATAN. tanpa mengambil kira apa yang diperlukan dalam badan aku..euuuwwww... oh! itulah aku.. yea.aku.

Kawan aku mengandung tiga bulan, aku pulak mengandungi bahan-bahan toksin yang berbulan-bulan. Orang lain dressing lawa-lawa, pakai maxi dress, pakai maxi skirt, aku pun nak bergaya macam mereka jugak, tengok mereka pakai, cantik! tapi bila aku try pakai. OH!! buruk bebenor rupanya. sebijik macam tong drum, lebih kurang macam tong sampah hitam yang berjalan..HAHAHAHA.. OH! ITULAH AKU. yea aku.

Alhamdulillah. ALLAH bukakan pintu hati aku untuk mencuba produk yang aku guna sekarang dan INSYAALLAH aku akan guna selama2nya. Sebelum ni, aku tak pernah cuba produk2 yang objektif utama untuk kurus. seyes! aku tak berani. Tapi, aku 100% percaya dengan produk ini.

Apa yang kita makan, itulah kesihatan kita. BETUL tak? produk yang guna sekarang ini BUKAN UBAT KURUS, tapi ianya NUTRISI yang kita perlukan setiap hari. Apa yang badan perlukan [protein, karbohidrat, lemak tak tepu, vitamin, mineral, fiber, air minuman] itulah yang ada dalam produk ini. BAGUS TAK BAGUS? LUAR BIASA HEBAT KAN? [MAKANAN CERDIK UNTUK ORANG CERDIK] hekhekhek.

Apabila kita mengambil nutrisi yang seimbang yang diperlukan oleh badan kita setiap hari, dengan izin ALLAH, kita akan menjadi sihat, cergas, ceria, bahagia dan bonus bagi mereka yang obses kurus macam aku, IMPIAN kita akan tercapai. YES!!!!!! TQ.TQ.TQ

Kali kedua aku difollow up, aku agak kecewa sebab aku hanya hilang 1 kg. tapi bila aku balik rumah, cari pita ukur, ukur balik badan aku. AMAZING.!! rupa2nya aku hilang 3 inchi!! patutler, rasa macam longgar jea baju yang aku pakai ini - seyes tak tipu. Ini betul2.. hekhek

Sekarang aku dah faham. Bila kita cakap pasal losing weight, apa yang kita paham adalah slimming down. Tapi sebenarnya, SELIM MELIM tak semestinya LOSING WEIGHT!!.

Apa yang berlaku ialah, kita kehilangan lemak dalam badan kita dan sedar tak sedar muscle sedang membiak dalam badan kita *fit gitu you!. Berat kita tetap sama atau sedikit terkurang walaupun kita kehilangan inchi, ini menunjukkan KITA BERADA DI JALAN YANG BENAR. owh yeah!.

Tapi, jika scale (inchi) tak berubah, you may not even be aware that you're getting real results. Fahami perbezaan diantara HILANG BERAT dan HILANG LEMAK DALAM BADAN. . .


"FOCUS ON FAT LOSS, NOT WEIGHT LOSS"


Yang kurus nak gemuk tapi sihat
Yang gemuk nak kurus tapi sihat

JIKA ORANG LAIN BOLEH, MENGAPA TIDAK ANDA??

See you in the next entry | all about LOSE WEIGHT, LOSE INCHES =)

**ask me how | 019-9594525**

Papai!!




6 comments:

Ku Azhar said...

btl2..ku pn dlu gemuk gle kowt..tp diet elok2,jogging smua cukup,xmkn benda pelik2..20kilo dlm ms sbulan..tp kna consisten la jogging pagi petang :)

NinaAz said...

hehehe... saya pun tak makan benda pelik.. saya hanya makan nutrisi utk kesihatan dalam saya juga.. Alhamdulillah, migrain, gastrik dan cepat penat sy beransur2 OK =)

Mek Onie said...

saya nak gemuk sikit je,sebab saya ibarat papan lapis yang bila di tiup terus diterbangkan oleh angin T_T

NinaAz said...

utk gemuk pun boleh! =D

Unknown said...

cm ne nk dpt kn produk herbalife nie?
hehe

Anonymous said...

Very nice blog post. I absolutely love this site. Thanks!

my webpage - Carolyne Rector