KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM

Thursday, January 20, 2011

Mencari Ketenangan di Sungai COngkak

Sungai @ Pantai..??? Mana lagi best?? for me, aku lebih suka sungai dari pantai..hehehe..

1st: kalau aku pergi ke pantai, jalan2 tepi pantai je pun..walaupun xmenyelam sana,, kulit aku confirm baik punya hangus..sensitif betul..kalau mandi..lagi laaa.....adeii~

2nd: kalau pergi ke sungai..tenang,damai..dengan pokok2...deruan air yang mengalir tanpa di paksa...sejuk jea...yang pasti..BEST!!..mandi lama2 pun xhangus badan aku..cuma kecut je la..cejuk!!..heheheh


3rd: Kalau kat pantai kan..paling aku tak suka..bila mandi tertelan air yg best tu..pastu bila da ciap mandi plak..melekit..*belengas*, leceh la..dengan pasir lagi...kalau dah siap mandi..kena bersih elok2 dulu,,kaki tu pastikan tak da pasir baru boleh balik naik keta..pastu..kain baju pulak mesti kena cuci pasir2 dulu baru bleh masuk mesin basuh..hahahah...addeiiii~

4th: kalau pergi sungai kan..aku siap berendam lagi tu....makan2 dalam sungai sambil borak2 duk atas batu..hehe..pastu..bila dah rasa nak balik..naik la kemas2 barang..then pakai selipar..masuk kereta terus...balik rumah baru bilas..hahahaha..hebat tak?? nasib baik kusyen keta aku tu tak menyerap air..hehehhe

5th: kalau pergi pantai kan...fuyoooo....bila time angin bertiup tu kan..seksi doe...Malu mak!!! hahahaa....kalau slim xp la jugak..ni macam tong dram..hahahahha

whatever la kan....pantai ke sungai ke..tasik ker..semua aku layan...hehehhe~ janji boley enjoy ngn family + org tersayang + kawan2.... peace no war ~ :)

SO, hari ni kami pergi melencong ke Sungai Congkak... lebey kurang 24KM dr rumah aku...hari2 pergi sekolah nampak signboard SUNGAI CONGKAK jea..teringin jugak la nak pergi..kat kawasan rumah aku ni banyak tempat2 yang menjadi pusat pelancongan..ada sungai gabai, air terjun apa ntah nama...hutan lipur pun ada..hhehehe... yang pasti..harap2 dapat lah aku jejak kaki ke semua tempat itu.............

Aku jumpa port yang menarik sebelum sampai kat kawasan CHongkak Resort...sepanjang sungai ada rumah yang usang ni..hehehe...Shoot kejap!!~berbekal kan seperiuk nasi putih + telur mata direndam kicap..maka, berkelahlah kami bertiga di sana...... :) Bila dah masuk kawasan sungai congkak tu kan..sepanjang jalan penuh ngn kereta...kami pilih tuk masuk dalam kawasan CHongkak Resort.. Cash RM1 only..:P
Ni pintu utama Resort ni...kawasannya agak luas..dan aku tak nampak pun ada resort..mabe kat atas nun jauh di sana lagi kot... :)
Jambatan yang ada dalam kawasan resort ni..hehehe... mula2 aku igt kat jambatan tu boleh jadi pusat penerjunan insan2 yang suka terjun kedalam air..bila dah dekat baru aku perasan...word TIDAK di buang rupa2nya...vandalisme..adei~
Sungai kat sini macam lebey kurang sungai2 yang aku pergi masa kat Tanjong Malim dulu..lebey kurang sungai kat Kalumpang jea.. port ni la yang kami pilih utk parking...makan2 sambil usha2 orang..hahahaha... :)

Nanti kalau korang nak datang sini singgah2 la kat rumah aku yea..aku pun nak join sama...ramai2 lagi best...berkhemah ker..BBQ ker...wooo...siokkkk...~

~SUNGAI CONGKAK'S TRAVEL~


1 comment:

yuliang11 said...

sungai congkak is a very nice place to visit!