KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM

Thursday, May 12, 2011

Hati Seorang Wanita

Hati Seorang Wanita~ Setiap manusia berbeza sifatnya.. bermacam-macam ragam, bermacam-macam gaya. Jika ada sikap dan sifat seseorang wanita yang tidak disukai oleh si lelaki, maka seeloknya, tegurlah si wanita itu dengan cara yang baik.

kadang-kadang, si lelaki terlalu menginginkan sesuatu yang 'perfect' dalam kehidupan mereka sedangkan diri mereka sendiri pun tidak se'perfect' mana.
Setiap sifat dan sikap yang sudah sebati dengan diri kita, bukan senang untuk kita terus melupakannya.. sama juga jika kita sudah bercinta bertahun-tahun apatah lagi cinta pertama, bukan senang untuk kita melupakannya...

Jadi, berilah peluang kepada wanita-wanita itu untuk berusaha merubah sekadar yang termampu.. Jangan terlalu memaksa, bukan semudah ABC untuk terus menjadi 'perfect', biarlah selangkah demi selangkah untuk berusaha ke arah itu


Wahai lelaki pujaan malaya (*_*) Jom kita kenali hati seorang wanita dengan lebih dekat lagi.. credit to Imam De <--- Aku cilok dari web beliau (yang anak panah tu, aku tambah)

1. Sensitif
Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.

-> Wanita ni kadang-kadang sensitif. Sangat2 sensitif la kot. =) kadang2 bila time mood sensitif tu, benda kecik pun boleh sensitif..Tul tak..? Kalau aku la kan, aku paling sensitif kalau time aku ber'dating' ada 'orang' ganggu.. orang yang aku maksudkan ni bukan calang2 orang.. tapi BEKAS awek atau MANTAN awek pakwe aku..hahahaha...sensitif doe, rasa nak cekik2 jea, kalau HP tu boleh dimakan, dah lama aku telan..serius!

2. Cerewet
Bukan bermaksud cerewet tak tentu hala, tapi kekadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.

-> Kalau bab cerewet ni, aku memang cerewet tahap gaban ah.. aku rasa everytime la aku cerewet.. Kalau bab makan, aku tak cerewet.. bedal jea apa yang ada depan mata, nasib ada orang yang jadi mentor bab2 makan, kalau tak..dah lama jadi nangka buruk.. kalau bab shopping, memang aku cerewet sikit.. lagi satu time driving.. memang aku cerewet.. mulut tak boleh duk diam..kejap2 'eh, ade lobang kat depan tu!', 'Eh! ade keta tu!', 'Eh! tepi la sikit, orang nak masuk tu, bagi jalan', 'Eh! jangan la kuar lagi, ada keta tu' ....PANGGGGGG!!!!! nah pelempang untuk diri sendiri..hambik kau! nak kena ni budak...hurm., sabar jea la yea awak! hahaha... selalu aku kena perli.. dia nak beli kereta ni bila bawak aku..adeh! 3. Halus
Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.

-> Ha..yang ni aku sokong! betul! setiap apa kesalahan yang telah membuatkan hati aku sakit, mata aku berhujan, telinga aku berdesing, hidung aku kembang kempis.... aku akan ingat sampai bila-bila.. bukan kerana dendam, tapi sebagai pengajaran.. supaya aku lebih berhati-hati dimasa akan datang.. Tak suka ditipu, menipu dan tertipu~

4. Ikhlas
Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.

-> Seorang wanita yang ikhlas, tak perlu diragui. Betul! aku sokong.. kalau lelaki yang ikhlas, kita mesti ragui, but kalau wanita tak payah la diragui. Keikhlasan ni kita tidak boleh nampak dengan mata kasar, tapi kita boleh rasa dengan mata hati. Keikhlasan itu sangat-sangat lah penting.

5 . Korban
WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.

-> Aku sangat2 setuju kalau bab2 korban mengorban ni. Demi orang yang disayangi, seseorang wanita itu sanggup berkorban apa saja asalkan dia rasa puas bila melihat insan tersayang tersenyum bahagia. Tapi, teramatlah kejam jika pengorbanan wanita itu tidak dihargai. Mungkin bukan penghargaan yang dipinta oleh seseorang wanita, tapi cukuplah sekadar kasih sayang yang dijadikan balasan.

6. Prihatin
Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.

-> Luar nampak senyap jea..tapi dalam hati sapa yang tahu kan.. aku pun jenis yang macam ni jugak. nak kata prihatin sangat tu tak de lah. tapi aku suka memerhatikan keadaan sekeliling aku. lagi2 pasal tanakwaguku. Aku suka tengok cara makan, cara jalan, cara senyum, macam mana cara berkomunikasi dengan orang, dan macam2 lagi lah.. kalau boleh, semua benda aku nak perhati..ops! terlebih sudah~

7. Manja
Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.

-> Manja?? hehehe..bab2 manja ni aku suka..bukan gedik taw! wahai si lelaki2, janganlah kamu orang silap paham ataupun salah faham bila seseorang wanita tu suka bermanja. jangan cop wanita tu gedik yea. but ade yang memang betul2 gedik..haha..itu aku tak masuk campur... Apa salahnya nak bermanja..sekali sekali, bukan selalu.. tengok tempat jugaklah nak manja2.. suruh bukak pintu kereta pun kira bermanja jugak la tu..betul tak? adeh~

8. Ego
WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.

-> setuju! setinggi2 mana sekalipun keegoan wanita itu, bila dah sayang betul2 kekasihnya, dalam masa seminit pun dah boleh lesap ego tu. betul tak? renung2kan lah..jangan main belasah jea cakap wanita ni ego..lelaki lagi ego dari wanita taw! setuju? =P

9. Cinta
CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.

-> Ada orang, sukar nak lupakan cinta pertama..terlalu mengagongkan cinta pertama, selalu membanding2kan cinta pertama dengan cinta yang kedua,ketiga,keempat,kelima .. Aku pun tak paham la kenapa..huhuhu.. kesian cinta kedua,ketiga,keempat dia..kalau ade orang yang jenis macam tu.. tapi bagi aku, cinta pertama dalam hidup aku ialah, lelaki yang betul2 aku sayang yang ada depan aku sekarang...dan lelaki itu benar2 cinta kat aku.. itulah cinta pertama aku.. cinta yang paling dalam..dan yang paling tulus mulus yang aku ada sekarang.bukan cinta yang lalu..cinta yang lalu dah lama R.I.P ok!.buat apa nak hengat lagi???? =)

10. Seks
SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkannya. -> peranan Lelaki dalam kehidupan wanita adalah sebagai pelindung, bukan sebagai pemusnah. Wanita diciptakan oleh Allah dari tulang rusuk kiri dan untuk dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari, disakiti, dihina dan sewaktu dengannya... Maka, dengan ini, wajarlah bagi lelaki-lelaki memahami hati dan perasaan wanita....

~ **Tak sabarnya nak kawin, terasa ingin dibelai dan dimanja dan dipeluk oleh lelaki bergelar suamiku..bukan suami orang..hehehe~ Doakan aku cepat kawin!! Amin~**



No comments: