KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 30, 2010

Cikgu Nina dah Mula Bertugas

Alhamdulillah....selesai suda pendaftaran pelajar form 1 untuk hari ni... walaupun xsampai separuh yang baru settle yuran,, aku mampu tersenyum dan menarik nafas lega kerana semua urusan pd hari ni berjalan sebaik yang mungkin..ibu bapa pun memberi kerjasama dgn baik..begitu juga guru2 senior yang membantu aku dalam menguruskan pendaftran hari ni..Syukur..

Aku di beri tugas dan amanah untuk memegang jawatan sebagai guru tingkatan 1 Jaya yang mempunyai students seramai 40 orang.. 98% Chinese & 2% Indian.. i will try my best to handle d class and do my work properly.. must say I CAN!!! always CAN... tak da yang xboleh! semua boleh! Can I ??? I-Allah.. :)

Yeay!~ Ari ni pun dah di beri jadual kelas.. wow!~ 4 subjek aku kena ajar.. Matematik, Pendidikan Moral, Pendidikan Jasmani, AM (xpasti apa..agama moral kot..:) ) semuanya di kalangan form 1 & 2.. dan sesi kelas adalah sesi petang..hehe.. boley laa ready2 apa yang patut awal2 pagi, pastu baru p sekolah.. balik umah dah jam 7pm, terus tido..esoknya bangun,, wat kerja,, mandi,, p sekolah.. OK x??? hahaha... tapi kalo dah berkeluarga, lain pulak la rutin harian aku.. nak kena jaga makan minum pakaian suami anak lagi.. kalo aku sorang, sarapan ngn air kosong pun xp. kalo dah berkeluarga.. xkan nak bg minum air kosong jea kot..hehehe... aku nak jadi isteri dan ibu yang mithali..hehehe

Ari ni jugak dah dapat buku teks dan buku latihan utk mata pelajaran Matematik..advance yoo.. hehe...bila buku tu berada di tangan ku.. teringat plak zaman sekolah menengah dulu... dulu aku minat giler math, layan habis..smpai tido ngn buku teks mate jea.. subjek lain memang hancur ar.. haha.. dan skg!! aku plak jadi cikgu math....gosok mata kejap..xcaya doe~ but inilah realiti...bangun2!!! ini bukan mimpi!~ hahaa

Esok cuti umum,,, dan lagi 3 hari sekolah nak buka,,, Tak sabar rasanya nak melangkah ke sekolah.,, mesti tanamkan dalam diri sifat yang terrrrrrrrbaaikkkk sbg seorang pendidik,, tak kiralah dari sudut apa..semuanya mesti 1st class...!!~

Ingat.. Aku disini bukan utk menyesatkan, tetapi utk menunjuk jalan..supaya anak2 bangsa tidak tersesat jauh dari jalan yang sebenar...~NinaAz Cookies



No comments: