KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 31, 2010

Suka Duka 2010

tik..tok...tik...tok...kebabomm...
lagi berapa jam dah nak masuk tahun 2011... Welcome 2011.. bubye 2010,,
sejak akhir2 ni, byk kali tersasul tulis tarikh 2011,, padahal 2010 xhabis lagi..hurm,, nape yea..ada apa dgn 2011 ni..hehehe.. biasanya aku liat nak tulis tahun baru ni,, asyik duk tersilap tulis tahun lama jea walaupun dah berada dalam tahun baru...harap2,, 2011 menjanjikan peristiwa yang bakal menenangkan jiwa ragaku.....InsyaAllah..

banyak benda aku nak taip kat sini ni...haaaaaa..sampai esok tak habis lagi kot.. terlalu banyak suka duka yang aku lalui sepanjang 2010 ni... sukA yang terlalu suka sampai mengalir air mata aku gembira... duka yang terlalu duka sampai xmakan xminum tido tak tenang..haha..dasyat kan?? kenangan ni akan aku simpan buat selama2nya.. aku suka layan blog ni sebab byk benda aku bleh taruk kat sini..tp bukan semua..certain2 part jea.. nanti boleh anak cucu cicit aku review blog aku ni...haaa... ni la cerita kayangan nenek moyang diorang....hahaha..mengelamun dah...

Sebelum tuuuuuuuuuuuuu...Thanx to GOD.. masih di beri peluang utk aku meneruskan sisa hidup ni...masih lagi memberi peluang utk aku sujud padaMU...dan memuji kebesaranMU.. Alhamdulillah... :)

Inilah kenanganku sepanjang tahun 2010... pahit, manis..masin, pahit, tawar, *lecah* , semuanya bersatu menjadi satu dan menjadikan aku sentiasa maju kedepan, tabah harungi kehidupan..dan inilah aku --> NinaAz Cookies.. selamanya akulah NinaAz Cookies... hehehe...

Suka dulu ke..duka dulu..??? hurmm.. petua org tua2..kalau org tu gembira sampai gelak terkekek-kekek tu..jap lagi dia akan nangis..hehee..betul ke?? so, aku citer yang duka dulu la..baru flash back balik yang suka...moga2 Sukaaaa selalu pas ni...kah3

Tahun ni kan..aku jalani dua kehidupan yang berbeza tau..satu kehidupan sebagai seorang student praktikal..satu kehidupan lagi sbg pekerja..hehehe...

(T_______T)



byk tol dugaan taun ni...antara yang paling tak bleh lupa. aku telah lakukan satu perkara yang betul2 mengubah persepsi terhadap diriku sendiri...memang aku menyesal.. tapi nak buat cam na..benda tu dah berlaku..aku redha je la..arap2 pasni aku lebih berhati2 dan kuatkan diri aku ni....

tahun ni jugak berlaku dua kemalangan yang sememangnya tidak di rancang.. 1st kemalangan tu memang aku blur gile laa...bayangkan wei.., keta aku pusing ligat.. seb baik aku sempat kawal..huhuhuhu..sepanjang perjalanan tu air mata aku mengalir..tak henti2..huhuhu..(Boley baca SINI ) 2nd insiden plak.. masa aku nak g kerja pagi2 awal jam 7:30.. depan cabang rumah aku tu jea..masa nak kuar simpang..tempat tu memang PANAS sikit..nak buat cam ner.. aku yang terkena...(Boley baca SINI ) Alhamdulillah, aku selamat.. xd apa2 kecederaan walaupun sebesar kuman..

Satu lagi benda yang duka bila terpaksa berjauhan ngn Sawoku..huwaaa... byk kali plak tu jauh2.. huhuhu... bulan 5 tu aku dah habis belajar.., so balik kelantan laa..nak g mana lagi..dia plak ada lagi setahun belajar..sensorangkat Tjg Malim tu tanpaku disisi..kui3... Sabar jea la kan... ni la hakikat sebelum di satukan.. I-Allah..Doakan KAMI yea.. :)

erm..tu jea la kot duka yang terlalu duka..hehe.. the rest, mcm biasala..sakit ati makan ati.. kena kutuk2..huhuhu..hina menghina..hurm..nak buat cam na..dah takdir aku cam ni..sabar je la NinaAz Cookies yea... ----:*)

hehe...layan part suka plak..warggggggggggghhhhhhhhh......terlalu banyak benda yang buat aku hepi taun ni doe....tapi..setengah tu dah lupa..tinggal je setengah ni..haha

The main happiness issss... bila aku dapat Saudara Baru dalam kehidupanku... Ya Allah.. Tuhan jea taw perasaanku...depan ramai org ni mengalir air mata aku... Syukur...Akhirnya doaku termakbul... mungkin bg korang,, aku ni kan perempuan macam mana nak handle saudara baru ni... diri sendiri pun xbetul..nak ajar org plak.. i know.. e2lah apa yang org akan cakap pada aku..but... i'm believe that no matter who you are.. when u want it.. u get it!!! aku cuba yang termampu utk bimbing dia, ajar dia...sebaik yang mungkin..dan bila kami di satukan..harap2 Allah permudahkan aku utk membimbing dia dgn lebih dekat kerana batas2 pergaulan aku ngn dia dah xd kan bila dah Suami Isteri..hehehe.. :P Doakan KAMI yea..!!~

Tahun ni juga aku dapat bukak bisness yang dah lama aku impikan.. Raya Tahun ni aku curik peluang utk bukak bisness mengambil tempahan dan menjual cookies di tempat2 tertentu.. Alhamdulillah...Usaha aku tidak sia2... time tu aku still lagi kerja kat kilang kek.. pagi sampai petang kerja,,malam buat cookies..Ayah dan ibuku menjadi perangsang yang betul2 merangsang...juga Sawo tercinta..walaupun jauh di mata dia tetap bg semangat kat aku.. Thanx GOD Beri aku rezeki ni terima kasih Abah, Tolong kak Long beli bahan2..bagi kak Long Modal.. modal kerja sbg Cashier + Pembantu di kedai kek xcukup doe!~ Terima Kasih ma..Resepi2 ma memang The BEST!!! Terima kasih juga buat adik2 aku yang banyak bantu..haha..maaflah kak long bagi korang gaji ciput jea yea..budak2 tak bleh pegang duit banyak2!! hehe.. muaaaahhhxxx... Cayang semua! ( Bole Baca SINI )

4 tahun aku belajar kat UPSI dan tahun ni lah yang terakhir aku bergelar mahasiswi!!~ Hepi gileer dah habis belajar ngn baik..dapat grad kat dewan SiTC.. terbaik wooo!~ (bole baca SINI )

Selain Konvokesyen utk diri sendiri...dapat juga hadir Konvokesyen utk sawoku..Majlis tamat Latihan SUKSIS.. walaupun byk halangan dan rintangan...dapat jugak menjejakkan kaki di UM utk majlis dia...hehehe...suka2!! (Bole Baca SINI )

Bertahun2 aku mengidam nak join kelas Pastry by Chef..Tahun ni jugakla impianku terlaksana... dapat join kelas Chef Khairil Anuar..heheh..suka3..memang aku kagum dgn beliau!! nak jadi mcm beliau pun.. aku skg ni dah tersasar jauh..hehehe....but mana taw kan ada nasib utk mencuba.. !~ (bole Baca SINI )

Heheh...tahun ni jugak perubahan pada diri aku ni taw...aku skg dah pandai pakai toner + Night cream taw..dah rajin..kalau dulu..sebotol aku beli..setahun pun xhabis..hehe..penampilan pun dah lain skit ar..pandai dah pakai ladies2 ni..kalau dulu.. mcm laki je pakaian aku..slumber badak jea..haaa...yang paling ketara..aku gila shawls skg ni...lagi2 bila my mom bagi aku lebey kurang 15 shawls..masa dia pg Mekah dulu..dia xpakai pun..beli jea..so, dia bg aku..apa lagi..lepas tu la aku semakin giler Shawl..muka aku ni kan bulat mcm bola..Cuak jugak la 1st2 pakai shawl ni..lama2 ok la..lantak la bulat ke apa..yg penting aku suka..layan beb... :P suker3...

erm...and the last one is.... Aku dah dapat POSTING..yeay!!~ suka2 wei..hehehe... akhirnya..dapat jugak kerja tetap... sebelum ni banyak kerja aku buat..macam2..buat bisness cookies, tolong family catering, jadi pembantu di kilang kek, jadi cashier Kat MYDIN Hypermarket.. jadi guru ganti..haa...hehee..itu semua adalah pengalaman utk aku..mahal tuu... bukan free2 dpt pengalaman macam tu doe!!~ syukur.. penghujung tahun..aku berjaya di postingkan..dan skg..aku salah satu warga pendidik Sekolah Menengah Taman Connaught Cheras...

sekian dulu utk suka duka 2010.. jumpa lagi pada akhir tahun 2011..hehe...

No comments: