KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 9, 2010

Panduan Mengelak Dari Terkena Sihir

Sharing is Caring + Loving..
Am i rite??
hehehe..

Info ni aku dpt dr ILUVISLAM keluaran 26 Nov- 2 Dis 2010

Dibawah ni dinyatakan cara2 @ amalan y boleh dilakukan utk memagaR diri drpd perbuatan jahat tukang sihir @ pengamal ilmu hitam..
.
.
.
.
.
.

1) Makan Tamar 'Ajwah & Tamar Madinah. amalkan memakan tamar 'ajwah dan jika boleh makan bersama tamar madinah. kalau xd kedua2 tamar tu, boleh juga makan apa jenis tamar y ada spy menepati sabda Rasulullah y berbunyi:

"Barangsiapa y memakan 7 biji tamar 'ajwah, dia tidak akan mendapat sebarang kemudaratan racun atau sihir yang terkena pada hari itu" (riwayat Al-Bukhari)

2) Berwuduk sebelum tidur. Sihir tidak akan memberi sebarang kesan terhadap seorg muslim yang mempunyai wuduk. setiap muslim yang berwuduk akan sentiasa dikawal ketat oleh para Malaikat sebagaimana diperintahkan oleh ALLAH SWT kpd mereka. Sabda Rasulullah SAW:

"Sucikanlah jasad-jasad ini mudah-mudahan ALLAH akan menyucikan kamu, kerana sesungguhnya tiada seorang pun dari mereka yang bersuci terlebih dahulu sebelum tidur melainkan anda bersamanya". Malaikat tersebut tidak akan pernah terlali walaupun sedetik untuk mengucapkan doa : "Ya ALLAH ! Ampunilah dosa hambaMu ini kerana dia telah tidur dalam keadaan bersuci" (riwayat AT Tabraabiy dengan sanad yang baik)

3) Mengambil berat tentang solat berjemaah akan menjadikan seseorang muslim bebas serta aman dari diganggu syaitan. sabda Rasulullah:

" Mana-mana kampung mahupun kawasan hulu yang tidak mendirikan solat jemaah meskipun penduduknya cuma tiga orang, nescaya akan didampingi syaitan." Oleh itu, hendaklah dirikan solat jemaah sesungguhnya serigala akan memakan kambing-kambing yang menyendiri dari puaknya. (riwayat Abu Daud dengan sanad)

4) Mendirikan solat tahajjud utk memagarkan diri dari sihir. Apabila syaitan mampu menguasai diri, maka dirinya tidak ubah seperti bumi y ketandusan akibat kesan t/balas hasil perlakuan syaitan tersebut

5) Membaca doa perlindungan apabila masuk tandas.

6) Memagar isteri selepas selesai akad nikah, selepas majlis akad nikah, pada malam pengantin sebelum memulakan adab2 berpengantin y lain,. hendaklah suami meletakkan tangan kanannya di atas ubun2 kepala isterinya sambil berdoa :

" Ya ALLAH, aku memohon kpdMU kebaikan yang telah Engkau selubungi ke atasnya, dan aku berlindung dari keburukannya dan keburukan yang telah Engkau selubungi keatasnya. Ya ALLAH berkatilah isteriku ini atasku dan lindungi dirinya dari segala keburukan perbuatan orang2 yang dengki dan perbuatan tukang sihir apabila dia telah melakukan sihir dan perbuatan orang2 y suka melakukan tipu daya" (riwayat Abu Daud dan menurut Al Albaaniy Sanadnya Baik)



**Amalkan Zikir Al-Mathurat.amalkan pagi dan petang sepanjang hayat kita. Moga2 ALLAH melindungi kita dari sbrg petaka sama ada dari sumber yang kelihatan ataupun tidak. sama2lah kita berusaha menjadikan hidup ini sgt bermakna dan berkat..Dunia kini penuh carabaran..**

No comments: