KOUPUSANKU SOGIGISOM

KOUPUSANKU SOGIGISOM
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 15, 2014

HOTLINK: SURFING's FREE AT LAST!!

Assalamualaikum..  Halo readers! Have you had your SHAKE today??? 

Petang tadi punya cerita, suami aku tak pasal2 kena saman parking dekat jalan imbi. adei~ dia ingat dia masih berada di Sarawak kot. suka hati jea boleh letak mana nak letak motor. Dah la minggu lepas baru kena rembat helmet. Ingat tak yang aku duk membebel pasal kasut sukan dia kena rembat hari tu? Lepas aku pos jea ENTRI tu, helmet dia pulak hilang depan rumah. Dan2 hari tu jugak. 

Memanglahh... dekat song tu, letak kunci motor dekat motor pun tang situ jugak motornyaa, tak gerak kemana2 selagi tuan sendiri tak ambik, kasut bergelimpangan depan pintu rumah pun diaorang tak layan. Kat sini, memang kena beringat la kan. memang jauh bezalah song & kuala lumpur. hikhik. *beza ssangat* 

Hari ni kitaorang dah memang nekad la kononnya nak terminate postpaid celcom yang kitaorang duk pakai almost 1 year ++ nih. Dari bulan lepas lagi nak terminate sebenarnya, duk tangguh2, sampai kesudah tak buat apa2. Last2 hari ni baru nekad nak buat. Tak payah laa aku cerita sebab apa aku nak terminate, kejam pulak kannn. tak baik cerita aib orang nih. *adeh. apa kaitan?* haha.  

Lepas settle terminate tadi laa, suami aku masuk bandar kononnya nak survey nak tukar line mana lepas ni. maxis ke, digi kea, umobile kea apa kea. last2 kena saman parking pulak. haha. kesian dia. kwang3. 

Aku sebenarnya tak berapa nak paham awal2 tu. Kenapa nak cari line lain? kang kita cakap hari tu just terminate postpaid tukar ke prepaid jea? *buat muka blur*. Aku sebenarnya malas ahh nak main tukar2 nombor ni. bajet retis kann. kang susah orang nak cari aku. nak kena deal dengan bank lagi, nak kena tukar maklumat2 staff bagai. aishh! leceh laaaaa.. Dah la pasal settle bill sebelum terminate tu aku tak paham2 kenapa. padahal tak pernah over date pun. ontime bayar. 

Sekali aku dah nampak dah bengang jea muka laki aku. haha. Aku memang jenis yang payah nak paham. Lagi2 bab2 yang canggih2 nih. Sebab tu kalau nak explain kat aku, kalau tak cukup 10x memang aku tak paham. Kalau orang yang kurang sabar, dah lama aku kena lempang. HAHA  

OOOOO.. bila aku dah cakap ooooo tu maknanya segala maklumat dah masuk laa dalam kepala otak aku nih. Baru aku tahu, sekarang ni.. Nombor handphone yang akan aku guna still lagi sama.. cuma yang bezanya 'linenya' (maxis,celcom,digi.. bla..bla..bla..) BOLEH ek sekarang ni macam tu? ok. dah sedikit maju kedepan. 

Dan satu hal lagi, masa awal2 guna postpaid hari tu, sebulan kitaorang pakai free, so bila nak terminate, kena bayar la berapa hengget yang dah guna sebelum ni, dan selagi tak tukar simkad, selagi tu bill tu boleh masuk, dan akan ada satu lagi bill last untuk bulan nih. fuh! panjang kekdahnya baru aku paham.  

So, survey punya survey tadi, suami aku cakap dia berkenan dekat maxis. Ada pakej hebat katanya. Hebat tang mana aku tak tahu. Aku sekarang ni tak kesah la apa benda sekalipun, yang penting aku nak pakai prepaid jea! dah bosan guna postpaid. Sebab aku rasa membazir sangat. Dalam sebulan 2,3 kali jea kott aku buat call, tapi still kena bayar harga caj yang sama. Lain pulak halnya dengan suami aku ni. rajin dia duk survey2 tang pakej2 nih. Aku sebagai isteri yang solehah, ikut jea laa apa yang dia nak. *IHIKS*  

Tetiba nak tanya, KORANG PAKAI MAXIS jugak kea?? hehe.

Nieeeelah pakej hebat yang suami aku cakap tu. *hebat kea??*

Sekali imbas, aku tengok macam pakej postpaid jeaaa.. Tapi bila tenung lama2, aah.. prepaid la kot. Yang aku paham, RM30 dalam sebulan mesti ada dalam talipon. Kira ok la kan. memang rm30 tu untuk jangka masa sebulan kann?? lepas tu dah expired kan? lepas tu kita kena topup lain kan?? betul tak? whatever. malas aku nak pikir. Janji talipon aku berdering. sudah! 

Oh ya! lupa nak update pasal pakej internet yang aku ambik sekarang ni. hikhik. TQ taw korang yang sudi bagi2 idea dan cadangan dekat ENTRI aku hari tuu. terharuuu sangat! nanti2 lah aku share dengan korang pakej mana yang aku ambik. setakat ni no problem ahh. puas hati. 

TQ for reading. K bai~ 



14 comments:

Pha Is said...

skrg ni masih lagi harapkan wifi Uni.. dah keje nnti mmg nk kena cari ofer mcm ni.. hehehe

Chic Na said...

cikna pakai hotlink.. mmg internet dia laju & coverage takde masalah kat mana2 pun.. huhu.. cuma caj utk calls mahal sikit kot compared to others.. :)

| CIKZEK | said...

bukan akk je x phm, kte pon kurg phm sgt brkenaan postpaid ni. haha kakak kte pki celcom. kdg2 mxs ni cekadak sket. sllu je smpi limit T_T

dear anies said...

2 thn lps mmg pakai hotlink...lama jg la...hmpr 4 thn...tp dr thn ke thn line nyer makin tenat dan hampir nazak...trs tkr ke celcom

Sheila Salim said...

Assalamualaikum.. sheila pun pakai ni gak. hehe. sheila buat data roaming rm10 untuk 5 hari. dia bagi rm7 utk call. rm3 dia amik utk cas internet. so boleh gayut lelama dengan semua orang. hehehe itu jelah kelebihan yang sheila suka dengan hotlink ni :)

Unknown said...

akak gn maxis..tp dh lama tak topup sbb dh gn intenet.. dok wasap je..sampai maxis htr msj soh topap..hahah

Tie HT said...

kalau untuk line internet handphone memang bagus maxis ni..
rm30 tu pakej utk internet high speed..
kalau kita aktif guna yang basic pun ok dah.. :)

Dzureen Darwis said...

masih x phm lagi. nanti nak kaji lagi pasal benda ni hehe cam menarik

Dzureen Darwis said...

masih x phm lagi. nanti nak kaji lagi pasal benda ni hehe cam menarik

Adriannasyaz said...

Sya pakai celcom dgn maxis..kat sini celcom pnya line ok..klu pakai maxis..sya sllu amik yg 2 inghit seari tu..tp kekdg la..rasa mcm mahal plak..hehe

Unknown said...

Sama la.jenis yg lmbt paham..kena byk kali terangkn hehe

Nina Mads said...

slelaunya kalau dh xnk pakai brg diorang mesti minta duit mcm ganti rugi. nina dh 3 thn pakai P1. rm 49 sebulan still jimat. heee

Annyss Aleeya said...

setia dgn celcom. heee :)

Nory Zoulkefle said...

hebat ke pakej ni???nak try jugaklah nanti...sebelum penah dengar je tapi tak penah taw plak...hehehe...kalau hebattt, nak jugak try kan..heeee